Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Billigare mobiloperatör sökes


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

 

Jag har haft Telia som operatör under många år till min mobiltelefon. Först hade jag abonnemang där med samtalspott vilket alltid överskreds. Idag har jag något som heter Telia Mobil 25. Alltså 25 fria samtalsminuter.

 

Skickar mycket SMS och ringer en del. Dominerande är SMS:andet. Just nu har jag ringt och SMS:at för 5 - 600 spänn. Tycker det är mycket. Säkert relativt.

 

Hur mycket brukar ni spendera i telefonräkningar?

 

Något tips på operatör som är billigare?

Rullande abonnemang är inget hinder.

 

Gärna då någon där jag kan porta mitt nuvarande telefonnummer till. Har haft mitt nuvarande telefonnummer under många år, så det finns överallt nu. Känns lite jobbigt att byta telefonnummer överallt.

 

Osäker på vad det här kan passa under, men ekonomi känns närmast.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket brukar ni spendera i telefonräkningar?

Kör Telia sedan många år, men är ingen bra kund, kör kontantkort, och en tankning för en hundring räcker lugnt en månad, då är allt inräknat.

 

Hade vanligt abonnemang förr, med månadsbelopp, där överskjutande/ej använt belopp las på hög till nästa månad, men tillslut blev högen så stor, utnyttjade aldrig fullt ut, så jag bytte till kontantkort istället.

 

Men vilket abonnemang som är billigare eller billigast har jag ingen uppfattning om, då jag aldrig kört någon annan operatör.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Tack för svar!

 

Men vilket abonnemang som är billigare eller billigast har jag ingen uppfattning om, då jag aldrig kört någon annan operatör.

 

Kollade runt litegrann och fann Halebop. Hittade inget negativt och priserna verkar schyssta även med abonnemang. Går att porta sitt nuvarande nummer dit om nuvarande abonnemang inte är bundet, och det är inte mitt längre.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Portering av nummer är det väl aldrig något problem med? Tror t.o.m. att det är ett lagkrav(?)

Iof så är det ofta för lågprisbolagen en liten avgift förknippat med portering.

 

Halebop är ju ett Teliabolag så rent praktiskt/användningsmässigt så bör det inte bli någon större skillnad för dig jämfört med idag.

 

[edit:]

http://www.pts.se/sv/Telefoni/Mobil-telefoni/Behall-numret-vid-operatorsbyte/

 

/Cluster

I do not fear computers. I fear the lack of them

> http://eforum.kicks-ass.net <-

 

 

[inlägget ändrat 2008-07-03 16:09:19 av Cluster]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...