Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återställning av omformatering


Daremo

Rekommendera Poster

Hejsan!

Råkade ut för en virus, kunde inte ens komma in på safe mode utan fastnade vid agp.sys och jag kunde inte återställa datorn till en tidigare fungerande konfiguration. Så jag tog modet till mig att prova på datorns återställningsprogram. Vilket jag gjorde, det stod att jag skulle behålla filer som fanns där dock valde jag fel profil. Något jag insåg och startade om datorn. FAST nu kunde jag inte göra något annat än att återställa hela datorn och ingen partiell återställning :(

 

Har fått tag på program att köra för att återställa filer.

Frågan är nu hur gör jag?

Jag har en bärbar dator med bara en hårddisk.Det skulle kunna fungera med en stationär, men nu har jag en bärbar?

Kan jag installera windows xp och sedan köra programmet?

eller måste jag skaffa en till hårrdisk till datorn -> installera xp på den nya hårddisken, göra den "raderade" disken till slave och sen köra recovery programmet?

 

Är det någon som har råkat ut för samma sak?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är väl om du kan ta din disk till en kompis och installera den som slav där och be kompisen att installera och köra "filerecovery" där?

 

För det är väl dina filer du vill komma åt i första hand?

 

[inlägget ändrat 2008-07-03 07:08:35 av Mikael63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

exakt! vill kunna komma åt alla mina dokumentfiler och osv.

är det något särskilt man kan tänka på om man vill installera en bärbar hårddisk till en stationär?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är kanske ett annat gränssnitt..

se http://www.kjell.com/?item=38269&path=97000000,159500000,161000000

 

den är lätt att sätta fel..

 

Är det bara SATA i kompisens dator behövs

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=38784&path=97000000,159500000,182000000

 

vet dock inte hur det går att använda båda adaptrarna samtidigt

 

 

[inlägget ändrat 2008-07-03 08:26:22 av Mikael63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte kolla om jag kunde koppla min externa hårddisk till datorn. Installera operativsystemet där och sen försöka recovery därifrån? tror du att det går?

frågan är hur jag tänkte gå tillväga..det är väl välja usb innan harddriven på booten right?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...