Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Koppla digitalbox + Sony RDR-HXD970 + SD-TV


Sjöman

Rekommendera Poster

Det går inte spela in någonting till hårddisk, inte via timerinspelning eller pågående program, det blir bara en svartbild utan ljud.

 

Jag har CanalDigital (familjepaket) och använder deras standardbox (Philips).

Digitalboxen har två RF anslutningar en LNB IN som är ansluten till min parabol.

Den andra RF anslutningen (benämd LNB OUT) är enl. box-manualen avsedd för anslutning till analog satmottagare.

Digitalboxen har två SCART för TV och VCR.

Köpte Sonys DVD recorder RDR-HXD970 för att kunna spela in program till hårddisk samt använda funktionen benämnt enl. Sony(TV-paus/Paus Live TV).

Min TV har två SCART-anslutningar. Jag använder fortfarande en SD-TV och

har ännu inte hoppat på tåget för platt-TV.

 

Tidigare hade jag en Philips DVD-Recorder DVDR70 som funkade klockrent

med tre SCART-kablar.

När jag nu bytte till RDR-HXD970 fungerar det INTE med samma SCART uppkoppling. Jag använder tre SCART-kablar och har försökt koppla på alla möjliga sätt men inget hjälper.

 

Jag har kontaktat Sony Support via telefon.

Fick då ett nytt anslutnings-diagram översänt som länk i ett mail.

http://support.sony-europe.com/tv/tutorials/connectivity/connection_sd.aspx?l=en&d=d16&fd=TV2S,STB1,DVDR

Ringde även CanalDigital supporten. Tjejen jag talade med visste inte vad RF-anslutning och LNB OUT på boxen var för någonting !!!

 

Enligt Sony-supporten krävs en extra RF antennkabel mellan digitalbox och DVD-recorder för klocksignal. Klocksignal ??? Jag förstår ingenting….

Kräver Sonys produkter på Svenska marknaden specialkablar med gängad kontakt i ena änden mot boxen och med standard kontaktdon i andra änden mot DVD-recordern???

Är Sonys DVD-Recorders med hårddisk inte användbara om man har parabol och ett abonnemang hos CanalDigital?

 

Finns det någon i forumet som har CanalDigital och fått det att funka?

Vilka kablar är det i så fall anslutet mellan enheterna, och hur?

 

/Sjöman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...