Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Hans Appelqvist

Kommer ej ut på vissa sidor

Rekommendera Poster

Hej, har ett problem som jag inte rår på.

Sen ett par dagar sen har jag inte kunnat gå på vissa sidor med en av mina datorer. De andra funkar hur bra somhelst. Jag kör med en Zyxel router som jag fram till nu inte haft problem med. På denna dator kommer inte ut på t.ex google.com/reader piratebay.org, undertexter.se . Jag kan gå ut på google.com men om jag söker eller klickar på kalender eller Reader-tjänsten så går det inte. Den står bara och tuggar.

Det är säkert fler sidor som inte funkar men har inte kunnat kolla. Andra sidor funkar som det ska. Jag har bootat om routern, bytt plats på kablar, återställt routern, avinstallerat IE7 testat med Firefox istället. Slagit av mjukvarubrandväggen (Trend Micro Security som jag f.ö har på de andra fungerande också.), sökt igenom datorn efter virus.

Jag tycker det är så förbaskat konstigt att alla andra funkar som de ska via samma router med kabel och även trådlöst. Har efter ett tips kollat host-filen i system32-katalogen och den ser enligt honom ok ut också. Default på routern default på Firefox.

Det jag upptäckt är att det inte går att aktivera automatiska uppdateringar för Windows, vilket har gått förut.

Kan detta ha nåt med mina problem att göra?"??

Snälla hjääälp!

/Hasse

[inlägget ändrat 2008-06-29 20:47:16 av Hans Appelqvist]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...