Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Åsikter om datorn!


Rob Blake

Rekommendera Poster

Hejsan!

Jag funderar på att köpa en begagnad dator av en kompis, men skulle behöva lite åsikter om vad ni tycker om datorn.

 

Prossesor: Amd athlon 64 : 3500mhz

Ramminne: 3gb 800mhz (olika märken)

Hårddisk: 80gb 720rpm SA-TA 3.5

Grafikkort: nvidia g-force 6100 gts 256mb

lg dvd läsare

(Jag får med : nvidia g-force 6200 gts 128mb och en extra IDE hårddisk på 40gb och ett annat ljudkort om så önskas)

 

Detta får jag för priset 3500kr~

 

Så vad tycker ni, är det värt att köpa datorn? Och tror ni denna datorn skulle klara av ett laggfritt spelande av tex Wow?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att värdera en gammal dator är aldrig lätt...

 

Får du med det övriga som behövs också? Operativsystem, kanske lite program samt tangetbord/mus? Fast det senare kanske du redan har...

 

Men - 80 GB hårddisk? Var inte mycket.

GeForce 6100 - inte direkt nytt.

DVD-läsare? Brännare vill man väl ha.

 

Laggfritt WoW? Det klarar de flesta...Inte så krävande. Crysis är en annan sak.

 

Som jämförelse, dessa datorer kan du få för 3 500 kr, sorterat ut de med minst 2 GB minne:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v390&o=produkt_pris_inkmoms#rparams=k=s19691671

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Operativsystem och tangentbord mm. har jag så det behövs inte.. Hårddisken är som sagt inte stor, men det har jag extra som jag själv sätter in.. Och DVD brännare behövs inte, finns på min andra dator.. Så denna datorn ska enbart fungera som spel dator, helst till de flesta spelen.. Du säger att grafikkortet inte är mkt att ha.

Tror du att det skulle funka att spela Crysis med den datorn ändå? Dock inte på högsta grafik upplösningen så klart...

 

Om jag tolkade dig rätt så var du lite tveksam om det var värt pengarna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jämför lite med vad du får om du köper nytt för samma pengar. Du får en processor på mellan 2 och 4 GhZ, 2 GB minne, 80-250 GB hårddisk, DVD-brännare fast oftast inget vidare grafikkort utan snarare ett på moderkortet integrerat. Samt en garanti eftersom det är en ny dator.

 

Priset, som sagt svårt att avgöra. 2500-3000 kr kanske.... Men invänta gärna någon annans värdering, som sagt är jag osäker.

 

Crysis - nja, nu får RN rycka in tror ja bestämt. Inget jag vet något om. Troligen kan du uppgradera den tänkta burken med ett vassare grafikkort och öka prestande på spel en hel del. Om nätaggat orkar med dvs.

 

Operativsystem - notera att Windows får man inte flytta som man vill mellan datorer. Rent krasst krävs en licens per dator.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...