Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avaktivera 'automatisk mappanpassning'


SweDuck

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag läste hur man gjorde för ett par månader sedan men jag glömde givetvis både att göra det och att skriva ner hur man gjorde, så nu hoppas jag att någon här vet hur man gör.

 

Gör vad? Jo, Vista har en tendens att alltid Anpassa mappar till vad han tycker är bäst, och det är skitofta som han tycker att det är Bilder och Film, kvittar nästan vad man har i mappen. Lite irriterande att behöva ändra hur ofta som helst och man förlorar bara tid på det.

 

Så, någon som vet hur jag stänger av den funktionen att Vista vill anpassa automatiskt? Jag vet att det går, men jag vet bara inte hur.

 

 

/Magnus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen Vista dator framför mig, men har du tittat i Mappalternativ -> Visning? Där finns en del att bocka i eller ur.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, där fanns inget sådant. Där fanns "Kom ihåg inställningarna för visning för varje mapp" men Vista måste vara ute och festa ofta för det är ofta den inte minns hur jag ställt in olika mappar.

 

Jag har tyvärr ingen aning vad det här kan heta på engelska för annars kunde man googlat runt lite effektivare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...