Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"SearchFilterHost.exe pop-up" vägrar gå bort, virus?


Lille Stuart

Rekommendera Poster

Lille Stuart

Hej!

 

Jag fann ingen med samma problem när jag sökte på forumet så jag skapar en ny tråd här.

 

Min Comodo brandvägg varnar mig om att "SearchFilterHost.exe" försöker skapa en mapp eller fil på datorn. Vad jag än gör så kan jag inte få pop-up rutan att försvinna. Jag har försökt att tillåta, blockera och "treat as a trusted application".

 

Jag tittade i processlistan i Comodo och såg där 13 st. SearchFilterHost.exe samt en "lsm.exe", jag läste att den sistnämnda kan vara virus och att "SearchFilterHost.exe" är en normal Windows applikation som rör indextering och sökning av mappar (?)

 

Jag försökt köra en "Hijack this-log" som jag har för Vista (premium edt.) men möttes av ett felmeddelande. Har försökt köra som administratör. Tog en bild av både pop-up rutan från Comodo och felmeddelandet från Hijack this och bifogar det här.

 

Kan ni rekommendera något annat program för att skapa en logg?

 

 

 

Vore tacksam för svar.

 

 

Mvh

 

//Arne A

 

 

[bild bifogad 2008-06-24 23:49:42 av Gunner1]

1060920_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"SearchFilterHost.exe" är en normal Windows applikation som rör indextering och sökning av mappar (?)
Stämmer

 

en "lsm.exe", jag läste att den sistnämnda kan vara virus
Normalt i alla fall en vanlig Vista-fil. http://searchtasks.answersthatwork.com/tasklist.php?File=Lsm

 

Angående meddelandet från HijackThis så är det en varning att programmet inte kan ändra i Hosts-filen om det skulle vara nödvändigt. Det gör inget, det är sällan som det behövs. Däremot så kan jag inte se att en HijackThis-logg skulle vara till någon nytta.

 

Du kan stänga av SearchFilterHost om du vill:

http://www.vistax64.com/vista-performance-maintenance/46790-searchfilterhost-killing-my-cpu.html

Eller om det går att tala om vad det får göra så att det låter bli registernycklar som skyddas av Comodo (jag har inte Vista så jag vet inte hur).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...