Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Felmeddelande för Mina Favoriter


Anjuna Moon

Rekommendera Poster

Anjuna Moon

Det fel jag hade tidigare (men som löste sig genom att rensa cookies) har nu återkommit i ett specifikt fall. När jag kryssar i "Lista enbart inlägg från mina favoriter på förstasidan" så får jag följande felmeddelande.

 

"Ett fel har uppstått.

Får ingen kontakt med databasen. Fel: This key is already associated with an element of this collection

"

 

Felet kvarstår även efter totalrensning av cookies och återinloggning. Kan det vara så att visa av forumen tagits bort eller ändrat id i databasen? Följande forum har jag inlagda i Mina Favoriter

 

[log]0 Pil ASP & VBScript

0 Pil ASP.NET

0 Pil Access

0 Pil Avreagera dig!

0 Pil C & C++

0 Pil C#

0 Pil Databaser - övriga

0 Pil Datorspel

0 Pil Diskutera Eforum

0 Pil HTML, DHTML & CSS

0 Pil Javascript

0 Pil Matematik & naturvetenskap

0 Pil MySQL

0 Pil Programmering - övrigt

0 Pil Retro - datornostalgi

0 Pil SQL Server

0 Pil SQL Syntax

0 Pil Språkfrågor

0 Pil VB.NET

0 Pil Visual Basic

0 Pil Webblayout & -design

0 Pil Webbserver

0 Pil Webbutveckling - övrigt

0 Pil Öppet forum! Ordet är fritt ...[/log]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vitt jag kan se så finns alla forumen, en del av dem har bytt namn under våren (och listan är med de nya namnen) men det borde ju inte ju inte generera nya id:n. Kanske du hade något mer forum som nu har tagits bort, så att listan egentligen innehåller ett id som inte längre finns men det syns inte eftersom det inte har något namn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Kanske du hade något mer forum som nu har tagits bort, så att listan egentligen innehåller ett id som inte längre finns men det syns inte eftersom det inte har något namn.

Det är ju en tänkbar orsak, fast jag kan ju inte se vilket detta skulle vara.

 

Kanske JoGi har lust att titta efter om jag har något ogiltigt id i berörd relationstabell? I värsta fall kan han radera alla mina favoriter så får jag lägga in dem på nytt.

Jag är ganska beroende av att Mina favoriter fungerar då jag inte har tid att bläddra förbi alla forum jag är ointresserad av.

 

[inlägget ändrat 2008-06-22 19:42:11 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Jag antar att man kommer få leva med dessa brister hädanefter, eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att man kommer få leva med dessa brister hädanefter, eller?

Vi får hoppas på att så inte är fallet, vet inte om du är ensam om detta fel eller om flera råkar ut för det, jag verkar ha klarat mig ännu.

JoGi har ju bytt arbetsuppgifter, så han lär inte åtgärda detta, och vem som kommer efter honom, vet inte jag i dagsläget, det visste inte Cecilia heller härom dagen, så jag vet inte vad som händer med detta, förhoppningsvis kommer en lösning inom kort.

 

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
förhoppningsvis kommer en lösning inom kort.

Har det inte löst sig inom en vecka så prövar jag att radera alla mina favoriter och lägga till från scratch. Om det inte fungerar då heller tar jag timeout igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Jag har rapporterat felet till Richard, som är vår nya utvecklare för Eforum och IDG:s andra asp-tjänster.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har rapporterat felet till Richard, som är vår nya utvecklare för Eforum och IDG:s andra asp-tjänster.

Låter bra Pontus, tack för det :thumbsup:

 

Vore också trevligt att få en presentation om/av Richard om vem han är och vad han har för planer förutom att fortsätta JoGi´s utmärkta jobb :):thumbsup:

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson
Vore också trevligt att få en presentation om/av Richard om vem han är och vad han har för planer förutom att fortsätta JoGi´s utmärkta jobb

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1061069 :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Tusen tack Pontus och Richard, nu funkar det alldeles utmärkt och Anjuna är en glad E-forum-användare igen :):thumbsup:

 

Ha en skön semester!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...