Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köpa PS3an i Staterna?


Moll3

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Jag ska dra över till USA om några veckoroch jag har suktat efter PS3:an ett ganska bra tag, så jag tänkte köpa den där, för den är ju så billig.

Jag hade tänkt att satsa stort och köra på 80GB för jag har hört att den är fullt bakåtkompitabel.

 

Men jag har börjat fundera lite nu och har några frågor.

 

1. Det här med regioner och sånt. Kommer jag bara kunna köra spel, DVD-filmer och Blu-Ray-filmer från USA?

 

2. MÅste jag köpa någon slags konverter för strömmen eller är det bara att köpa en datanätkabel o plugga in i väggen?

 

3. Kommer den bara att fungera på TV med HDMI? (Jag har hört att det blir svartvitt på äldre TV-apparater pga att vi har annat system)

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. I USA har man 110V 60Hz vi har 230V 50Hz.

(och helt annan kontakt att stoppa i väggen)

Går det köra en svensk PS3 på 110V 60Hz (omkopplare , märkning)

för i så fall borde det inte vara några problem med tvärtom.

 

Hur hanterar man det om den går sönder?

 

Köpte en klocka i USA för några år sedan.

Lade av efter 2 månader i Sverige?

 

Jag bet i det sura äpplet. Hur skulle jag gjort?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu läst på några forum att strömmen faktist inte spelar någon roll, för PS3:an omvandlar strömmen själv. (kolla länk)

 

http://playstation-3.se/forum/t6512-p0.html

 

Det stod något om att man kunde snacka me Nordisk Film också för att få svensk garanti för en avgift på 1000kr. Kan det stämma?

 

Men det känns ändå som det kommer bli billigare att köpa den där, även om den går sönder.

 

Jag är fortfarande nyfiken på det här med regionskodningen. Är det någon som vet hur det är för PS3:an?

 

P.S. Är det någon som vet någon bra elektronikkedja i USA som man ska besöka för att köpa PS3:an? Eller ska man försöka hitta ett Sony Center? D.S.

[inlägget ändrat 2008-06-21 11:02:14 av Moll3]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är fortfarande nyfiken på det här med regionskodningen. Är det någon som vet hur det är för PS3:an?

Många vanliga filmer borde du kunna se, men däremot är många Blu-Ray filmer kodade, men har hittat en länk som listar ett antal filmer från olika bolag och vilka som är kodade och inte.

 

http://bluray.liesinc.net/

 

Det stod något om att man kunde snacka me Nordisk Film också för att få svensk garanti för en avgift på 1000kr. Kan det stämma?

Kan nog vara läge och kolla en sådan detalj, för om det i slutändan blir samma kostnad att köpa den i Sverige, så förlorar du ju på att köpa den från utlandet, hur gör du med garantier och så, t.ex ?

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ett inslag på TV för några dagar sedan (efter midsommar) om svenska shoppers i NewYork

Handlade på nån affär som hette BH ungefär.

 

kameror elektronik osv.

 

En annan sak är att man tull (och momsfritt för närvarande får ta in prylar för högst 1700kr från länder utanför EU.

Har man prylar för mera så till kommer tull (ofta rätt obetydlig) och moms 25% på priset om man deklarerar varorna.

 

Om man inte deklarererar inköpta prylar och fastnar i tullen

beslagtas smuggelgodset och sedan tillkommer dagsböter.

 

Så man har sett sina nya prylar för sista gången och får dessutom böta.

 

Detta belopp 1700kr skulle ändras till 4000kr senare i höst enligt TV-inslaget.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...