Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ej bränna på DVD-R skivor


Phoenix

Rekommendera Poster

Har en NEC ND-3500AG brännare som fungerat felfritt i mååånga år nu. Köpte BENQ DVD-R skivor här i dagarna och så fort jag ska bränna ut en fil så får jag upp ett felmeddelande där det står okompatibelt format.

 

Kommer ej ihåg om jag alltid tidigare brännt på DVD+R skivor eller hur det är. Men är det inte så att de flesta brännare klarar av både + och - skivor??

 

Skulle gärna lämmna tillbaka skivorna och byta om det inte vore så att jag brutit förpackningen och brännt på en skiva som var en DVD+RW skiva.

 

Vet någon hur det ligger till med att bränna med min brännare på en DVD-R skiva?? Kan den skriva på dessa skivor och är det så att det kanske bara är någon inställning jag sabbat?? Bränner med DVD decrypter.

 

Hoppas på svar.

 

Mvh Mathias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du den senaste firmware , eftersom du tydligen haft denna brännare under " mååånga" år ?

 

Kan ju vara att detta märke på skivor kanske inte passar denna brännare?

Har alla tidigare märken på skivor fungerat förut?

 

 

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Vet inte hur det är med firmwaren............ har aldrig uppdaterat den sen jag köpt brännaren. Vad jag vet iallafall. Ska kolla upp det.

 

Tidigare har alla skivmärken funkat utan problem. BENQ skivan som var av typen DVD+RW funkade utan problem. Ska vara att det här är - skivor kanske??

 

//Phoenix

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej Mathias

 

Vet inte om du löste ditt problem med att lyckas bränna på DVD+R skivor?

 

Om inte så antar jag att jag har samma problem. d.v.s att jag har lyckats bränna DVD+RW skivor i min dvd brännare, och efter det så fungerar den inte längre med vanliga DVD+R skivor.

Tror att problemet kan ligga i att jag formaterade om någonting som jag inte läste men klickae "ja" för iaf. (okompatibelt format. - cannot write medium) är vad jag ser varje gång jag försöker bränna en film via DVD decryptern.

 

Hjälp!

 

//en filmlös vän

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...