Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Gurre G

grafikorts renderare i cs.1.6 - d3d, openGL eller software?

Rekommendera Poster

Hej, jag har varit iväg och köppt mig ett nytt grafikkort (geforce 8600gt) till min ganska så gammal dator (1,8ghz, 1024MB ram).

 

Jag vet inte vilken renderare jag ska välja för att få en så bra prestanda som möjligt, vilken renderare ska jag andvända i cs 1.6? d3d, openGL eller software ?

Med tanke på min välldigt slöa processor så vill jag andvända kortet så mycket som möjligt utan att pelasta processorn mer än nödvändigt, kan någon reda ut vad som är bäst för mig?

 

 

fps'en ligger på strax under 100 när jag inte har "bootar" aktiverat medan den sjunker till en ca 80 med 20 "boot'ar" aktiverat, sänks sedan till en ca 60 i närstrider med mycket "aktion" - normalt?

 

 

 

 

 

Tråden flyttad till Grafikkort.

//gästen - Moderator för Datorspel

 

[inlägget ändrat 2008-06-18 19:35:59 av //gästen]

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...