Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel storlek på hårddiskarna...


hanzi

Rekommendera Poster

Har installerat whs 2003... Hårddiskarna som jag hade i är en 80 gb och en 500gb... Nu när allt är installerat och klart för att användas stämmer inte storleken på hårddiskarna... I Console stämmer allting när jag tittar under server storage, men när jag tittar i utforskaren så 80gb bara 20gb, och 500gb bara 54gb.... Varför då...?

 

Kan det ha någonting att göra med att det tidigare låg information på diskarna....? Varför formaterade whs inte bort det då vid installationen...?

 

Tacksam för hjälp och förslag på åtgärder...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har löst problemet delvis själv.... Det är så att 80GB är uppartionerad i två enheter, en på 20, och en på 54.... I Consolen syns det när jag lägger till en hårddisk, mn det uppdateras aldrig i utforskaren, och utforskaren verkar ha lite veto....

 

Har varit inne och pillat lite i disk managment, men inte funnit något....

 

Någon som kom på svaret nu...?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kom jag på svaret själv.... Det verkar som att utforskaren inte visar större än den minsta disken.... Eftersom whs vill kopiera dubbelt utgår den från det... Att den kopierar dubbelt visste jag, och det var det första jag tog bort när jag testade tidigare, men det är först nu när jag kopierat över 60Gb som datorn lägger informationen på 500 istället, för nu börjar det lediga utrymmet på 80:an att öka fast jag kopierar in fortfarande....

 

Kunde kanske gjorts lite bättre, men det fungerar ju i alla fall....

 

Säkert fler som stöter på liknande problem framöver....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...