Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Många sidor blir det...


Biggles1

Rekommendera Poster

Jag tycker faktiskt att alla inlägg ska länkas till en ny sida, så det man ser när man öppnar ett forum är ett inlägg. Inte som det är nu, öppnar men ett forum så kan det vara ett inlägg som florerar över hur många sidor som helst.

 

/Muppman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson

 

Hej,

 

Vill du vara vänlig och förklara lite närmare hur du menar så ska vi titta på det.

 

/s

 

========================================

Simon Johansson

Redaktör för Eforum

Simon.Johansson@idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag till exempel går in på forumet Administration av NT, så finns det här 24 sidor totalt.

Tittar man på sida 1 så finns inlägget Diskstrul 4ggr, går man sedan in på sidan 2 så finns

inlägget Ompartionering av hårddisk 6ggr.

Vad jag vill slippa är alla dessa svar på inläggen, är jag intresserad av att läsa svaren så

kan jag välja att "följa tråden".

På så sätt så finns alltid de senaste 10 inläggen på första sidan och man slipper bläddra en massa

för att hitta något intressant. Dessutom ser man hela inlägget direkt, och inte bara rubriken som

det är nu (i högra kolumnen)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson

 

Okej, då förstår jag lite bättre.

 

Vad vi planerar nu är att på den första sidan dels lista de tio senaste inläggen - oavsett vilken tråd de tillhör, och dels att under dessa tio inlägg ha de tio senast öppnade trådarna - där alltså inte inläggen visas.

 

På så sätt blir det lättare att hålla sig ajour med vad som händer på Eforum.

 

Är det något liknande detta du efterfrågar?

 

/s

 

========================================

Simon Johansson

Redaktör för Eforum

Simon.Johansson@idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae!

Vi tar detta från början. Jag skapar ett helt nytt inlägg. Detta kommer då på första sidan, för att till slut hamna på andra sidan..osv, allt eftersom det kommer nya inlägg. När någon sedan svarar på mitt inlägg, kommer detta svar alrig upp på första sidan (som det är idag)utan inlägget som jag gjorde, flaggas t ex, så man ser att någon svarat. Då kan man välja att läsa tråden.

Som det är idag så kan jag besvara ett inlägg som gjordes förra veckan, och detta hamnar på första sidan. Detta är ju gamla inlägg och ska inte ligga på första sidan. Skapar jag ett jätteintressant inlägg så kan ju detta florera hela första sidan i evigheter. Och det är väl inte meningen. Tycker jag.

 

/muppman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...