Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Prolem med ISO-fil


Zeack

Rekommendera Poster

 

Jag har bränt ner en ISO-fil på en skiva med hjälp av programmet Nero.

Sen testade jag skivan och nu när ungefär 80% är klart dyker det upp ett meddelande som säger: "Please insert disk 2 that contains the file Audio\ambsi.mp3".

 

Finns det någon som vet vad man då ska göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fullt möjligt att denna ISO-fil helt enkelt inte är komplett, om det är en ISO-fil som du kanske har laddat ner från nätet, så kan tyvärr sådant förekomma om man har otur.

En ISO-fil innehåller ju annars en exakt kopia på någonting, men om den som har gjort denna ISO-fil , inte har lagt med precis allt, så syns inte detta förrän man bränner ut ISO-filen på en skiva.

 

 

 

// gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betyder det att jag måste leta upp flera filer på spelet och testa tills jag hittat hela? Då kommer jag slösa på massa skrivor ju ><

men men... jag försökte även fixa adobe förut (min kompis hade bränt ner programmet i en skiva och det har funkar för andra kompisar) men sen får jag upp en meddelande som säger att jag ska sätta in en andra skiva (alltså samma problem som nu?), jag förstår inte riktigt varför det blir så... ><

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker bränna ett spel,

Kanske går bättre att köpa det?

 

och det går åt helvete ><

Och försök att använda lite snällare ordval, svordomar är inte så populära här på forumet :thumbsup:

 

 

// gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag försökte även fixa adobe förut (min kompis hade bränt ner programmet i en skiva och det har funkar för andra kompisar) men sen får jag upp en meddelande som säger att jag ska sätta in en andra skiva (alltså samma problem som nu?), jag förstår inte riktigt varför det blir så... ><

Kan vara så enkelt som att din kompis har tankat hem en piratkopia, och då kan det bli problem, installationsprogrammet känner helt enkelt av att det inte är en "seriös" skiva, och så blir det stopp.

 

 

 

// gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att lära sig att använda/få ISO-filer att fungera är en sak.

Att försöka få piratkopior att fungera på samma sätt, är en helt annan sak

 

"Om det handlar om det", så är du tyvärr inte på rätt ställe med dina frågor, eftersom vi inte kan diskutera sådant som handlar om piratkopiering och sådant, det strider mot reglerna här på Eforum, dom reglerna som du bör ha läst när du registrerade dig.

 

 

 

// gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, han brände det från sitt exemplar som fungerar. Men ja, vad borde jag göra med spelet..? Finns det inget sätt man kan kontrollera att filen är hel innan man bränner den?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...