Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Zune frågor!


weedon

Rekommendera Poster

Haj.

Vägrar köpa ipod och då känns det som om Zune är det ända alternativet.

Har några frågor som förhoppningsvis någon Zuneägare kan svara på.

 

1: Läste att det fanns ett reg crack som gör att att man kan använda spelaren som extern HD och frågan är då om man kan lägga in musik på detta viset? Alltså bara kopiera över mp3låtar till "musik-katalogen" och så fixar spelaren att uppdatera sig själv med musiken. Hade varit fantastiskt om man kunnat slippa program för att lägga in musik.

 

2: Jag antar att det bara är ID3-tag som gäller när man bläddrar musik i spelaren, att det då inte finns någon inställning så man kan bläddra musik efter filstrukturen?

 

Det var väl alles.

 

Tack för svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 1 svarar jag...

Jag har hört talats om detta reghack. Men jag har inte försökt använda det. Jag köpte trots allt Zune för att lyssna på musik och inget annat.

 

På 2 svarar jag...

Det stämmer nog. Jag har råkat få in några unknown album, trots allt filen ligger i "rätt" katalog. Så det är nog id3 taggen som gäller.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar på fråga 2. ID3 tag kan man väl leva med.

 

Men att ha ett program bara för att lägga in låtar kan jag inte med, så om någon har provat att lägga in låtar med reghack så hojta gärna till.

 

En sak till, radion funkar som den ska antar jag?

 

Annars nöjd med spelaren? 80gigaren du kör eller?

 

[inlägget ändrat 2008-06-12 12:30:38 av weedon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag anser att programmet Zune2 som det heter är den bästa mediaspelaren på marknaden idag så tycker jag det är ganska konstigt att man skulle vilja synca spelaren genom utforskaren.

 

Dessutom så ser du ju direkt i spelaren vilka låtar som ligger på zune och inte.

 

Och jag har "orginalet" den bruna 30-gigmodellen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...