Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

3 skärmar och lite klydd


muppers

Rekommendera Poster

hej skulle behöva lite hjälp med få min tredje skärm till att funka.

nu kör jag med ett K9VGM-V och ett nvidia 8600 gt(s?) och en lag flatron plattskärm + en dell triniton tjockskärm. sen tänbkte jag att eftersom jag har en extra crt skärm så kna man sätta den i moderkortet men nej det funkade inte för det gick inte att instalera drivrutinen från msis hemsida.

vore tackssam för snabt svar :P

ha en nice sommar / alex

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite svårt att förstå vad du skriver, men om du menar att du både vill använda den integrerade grafikenheten på moderkortet och ett separat grafikkort, så brukar det inte gå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte säker på att du kan få 3 bildskärmar att fungera när de är anslutna till två grafikkort. Någon annan kanske vet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sen tänbkte jag att eftersom jag har en extra crt skärm så kna man sätta den i moderkortet men nej det funkade inte för det gick inte att instalera drivrutinen från msis hemsida.

Varför gick den inte att installera – var det inbyggda grafikkortet verkligen aktiverat i biosen?

 

Om det sen går med fler än ett grafikkort beror på... Sambon har ett moderkort med både AGP- och PCIe-portar i vilka det går att använda två grafikkort samtidigt och då få stöd för fyra skärmar (men grafikkorten kan givetvis inte samarbeta likt SLI/Crossfire). I teorin borde du kunna använda det inbyggda samt ett PCIe-grafikkort alternativt vanligt PCI-kort.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I teorin borde du kunna använda det inbyggda samt ett PCIe-grafikkort alternativt vanligt PCI-kort.
Brukar det gå?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja laddade ned srivrutinen och började instalera sen kom ett felmeddelande som det stod att det ine fannas någon matchande hårdvara.

 

hur kollar/aktiverar jag det i bios ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar det gå?

Ja, men kanske blev det lite otydligt, jag menade nu alltså antingen inbyggda + PCIE-grafikkort eller inbyggda + PCI-grafikkort. Eftersom jag inte har någon vana av K9VGM-V som muppers hade skrev jag "I teorin borde du kunna använda...". Strular det kan en biosuppdatering eventuellt hjälpa (så kan man i biosmenyerna också ange vilket kort som ska vara det primära – AGP, PCI eller PCIE).

 

I moderkortet jag nämnde i förra inlägget har det använts ett nVidia 7900GT PCIE och ett ATI 9700Pro AGP samtidigt och det fungerade jättebra – nVidia- kopplat till en lcd-skärm och ATI-kortet till en 17" CRT-klump. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja laddade ned srivrutinen och började instalera sen kom ett felmeddelande som det stod att det ine fannas någon matchande hårdvara.

I så fall är det inbyggda säkerligen inaktiverat – så länge du prövade med rätt drivrutin vill säga. ;-)

 

hur kollar/aktiverar jag det i bios ?

Det blir svårt att svara på då det skiljer sig för olika moderkort/biosar men borde iaf finnas uppgivet i manualen till moderkortet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...