Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dvd-läsare


lassegg

Rekommendera Poster

hej

 

har fått problem med min cd-läsare. kan varken läsa från den eller skriva till den. rent mekansikst fungerar den men när jag till exempel skall sätta in en cd-skiva så får jag ett meddelande

"gå till kontrollpanelen för att installera och konfigurera systemkomponenter".

 

när jag skall skriva till cd´n så kommer det ett meddelande att jag skall sätta in en cd trots att det finns en isatt.

 

vad jag har gjort i dagarna är att installerat "audacity-programmet"

 

tacksam för goda tips. kan det möjligen vara så att cd-enheten är kaputt?

 

lasse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Du kan ju alltid om inget annat hjälper pröva att tvinga datorn att installera om läsaren genom att montera om den.

 

Stäng av datorn dra ur elanlutning för bärbar även batteri.

Ta bort anslutningar till läsaren för bärbar dra ur hela kassetten se instruktion troligen lossa någon skruv ett gem för att öppna och lite handkraft för att dra ur bottenkontakten.

Starta om datorn ,Stänga av igen. koppla bort el och anslut resp.montera läsaren.

 

Starta om.

 

Igår hade min DVD brännare helt försvunnit ur"Den här datorn" och enhetshanteraren.Allt man normalt försöker var gagnlöst .Men ommontering hjälpte direkt.

 

LARSAS

 

 

[inlägget ändrat 2008-06-07 05:24:01 av LARSAS]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

och tack för tipset.

 

jag har kommit tillrätta med problemet men jag vet fortfarande inte vad som orsakade det hela.

 

det enda jag gjorde var att dra ut alla kablar och därefter pluggade jag in dem igen och startade om datorn och då fungerade det som det skulle

 

min egen ovetenskapliga misstanke är att "Audacityprogrammet" ställde till det för mig eftersom problemet uppstod efter dess nedladdning.

 

väl mött

 

lasse g

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...