Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
filleman

dvi med ljud

Rekommendera Poster

Hej jag har ett xbox 360 som jag med hjälp av en dvi adapter kopplar min komponentkabel till tvn med och jag undrar bara om jag skulle kunna få ljud på något sätt?

jag har kopplat in ljudsladdarna också, men de kommer ju till en annan extention på tvn. Snälla hjälp mig

Min modell heter philips 20PF5320

tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

När jag någon gång ansluter min dator till Tvn som är snarlik din TV DVI_i---DVI-d så använder jag TV ns Ljudingång för PC (3,5 mm telepropp) .Du kanske kan testa (öppet köp)med en sådan adapterkabel.

LARSAS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ingen aning Det borde väl du veta .TV n har väl en sådan .Det du kunde

testa är väl en adapterkabel från 2 st RCA proppar till telepropp. På min TV fungerar det så att har man "PC läge" (anväder DVI uttaget) så måste man ansluta ljudet via telepropputtaget på TVn

Ett annat alternativ är väl att ansluta till TV ns scartuttag med hjälp av lämpligt kablage.

LARSAS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

som du troligen vet så ger vanlig scart ingen hdkvalite vilket jag gärna skulle vilja behålla. Med telepropp menar du väl en vanlig 3,5 mm kabel? Jag hade faktiskt tänkt att köpa en sådan adapter så att man kan koppla in subwoofern men kan du förklara lite närmare med hur du har det? jag förstod inte riktigt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag tror att du på baksidan av din TV har en speciell ljudanslutning som skall användas när du använder TV ns DVI ingång .På min Philips LCD TV är det ett uttag för 3,5 mm telepropp .Står säkert i TV ns manual

På baksidan finns dessutom ett hörlursuttag i vilket en likadan propp passar ,men det är alltså inte det jag använder.

Sen är väl frågan om det finns adapter (från xboxens ljudutgång alt.kabelkontakter till telepropp ) att köpa.

LARSAS

[inlägget ändrat 2008-06-05 11:05:46 av LARSAS]

[inlägget ändrat 2008-06-05 14:49:53 av LARSAS]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror det är stor chans den fungerar Längst ner på baksidan har du ju ett uttag DVI AUDIO IN i andra änden. ser du väl själv om det stämmer.

http://www.p4c.philips.com/files/2/20pf5320_01/20pf5320_01_pss_swe.pdf

Det som kan strula till det är om Ljudintaget på TV n fordrar digital ljudsignal. Men det tror jag inte. Öppet köp är säkrast.

LARSAS

[inlägget ändrat 2008-06-05 20:18:44 av LARSAS]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag provade att stoppa in min mp3 i en sladd med två 3,5mm uttag och stoppade in den i dvi audio in vilket funkade. Nu behöver jag väl bara köpa en sådan adapter och stoppa in två rca kontakter i den så ska det väl funka?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...