Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är detta diskriminering i knattefotboll ???


Tränaren

Rekommendera Poster

Hej !

 

Jag representerar en knattelag (P10) som spelar fotboll inom Uppland.

Upplandsförbundet har beslutat några år sedan följande regel:

 

i åldersgrupperna 10-11 år gäller följande:

Förening får endast deltaga i turnering/cup under förutsättning att arrangemanget arrangeras på så sätt att inga slutsegrare koras.

Förening som inte fullgör sina skyldigheter enligt 1§ kan åläggas straffavgift om högst 25.000:-.

 

Källa: http://www.svenskfotboll.se/uppland/files/%7BFA7E3FBC-8EDD-4B1D-B69F-A219CAAC7B5B%7D.pdf

 

Ett förening fick 10000:- i böter förra året för att ett av deras knattelag åkte till en liten turnering i Stockholm.

 

Det finns ingen turnering utanför Uppland för P10 eller P11 som inte har en slutsegrare. Reglen betyder att vårt lag får inte delta i turneringar i t.ex. Stockholmsregionen, eller i Gothia eller Aroscupen. Däremot är det fritt fram för ett lag från Gävle eller Stockholm.

Är detta inte en form av diskriminering ?

Mina killar råkar bo i Uppland, och det betyder att de har mindre möjlighet att spela spänannde fotbollscuper än killarna som bor i Upplands-Väsby eller Västerås.

 

Jag skulle gärna vilja veta vad ni tycker om det, ren juridisk.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Är detta inte en form av diskriminering ?

 

Vem är det i så fall som utför diskrimineringen?

 

Upplandsförbundet gör, som jag förstår det, ingen skillnad på olika klubbar, utan alla har samma regel. Eller? Och som jag förstår det, så är det upp till varje förbund att sätta sina egna regler?

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...