Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med recovery CD (riktigt illa!)


MrOtto

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en Amitech dator och när jag nu har uppgraderat den med mer minne större hårdisk och stoppar in recovery skivan så laddar den ett tag och lämnar sedan ett felmeddelande: file \i386\system\halaacpi.dll could not be loaded the error code is 32768 press any key to exit.

 

Jag uppgraderade även Bios i datorn och har fått svar från Amitech att: Hvis du har opdateret BIOS og raderet DMI området i BIOS, vil recovery ikke længere virke, ja dom ligger i Danmark.

 

Vad DMI området är har jag ingen aning om, men datortillverkaren står i alla fall kvar som tillverkare i systemöversikten.

 

Jag har fått ett nytt CD set men detta fungerar inte heller.

 

Så jag har 2 Cd Recovery set med XP och inget fungerar.

 

Jag satte tillbaka original hårddisken och den fungerar, förutom att jag har glömt att den var skyddad med lösenord så jag kommer inte in på den heller (SKRÄP!!) lösenordet försvann när jag uppgraderade min mjukvara på mitt Sandiskminne och alla lösenord mm försvann, ingen backup heller.

 

Hårdisken har NTFS filsystem så jag vet inte om det är därför som Recovery skivan inte fungerar, den kom med 32 bitars filsystem, jag ändrade själv till NTFS för säkerhetens skull (tala om att skjuta sig själv i foten).

 

Så råd och tips är välkomna!

 

Otto

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som danskarna säger. Datorns DMI område är inte intakt. Datortillverkaren har antagligen lagrat något där för som recovery skivan vill läsa.

 

Antagligen kommer det att fungera genom att du skaffar en Windows XP eller Vista orginalskiva, inte en recovery skiva utan microsofts egna installations skiva.

 

Och på vilket sätt har du skyddat din gamla disk med lösenord?? Är det inloggningen till windows eller??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäpp!!

 

Kommer inte in utan lösenord.

 

Så går det när man inte tar backup. hade det nerskrivit men har tyvärr slängt lapparna, har även kollat på alla gamla skivor som kunde tänkas ha en backup på filerna, men jag har tyvärr rensat ganska hårt i samlingarna.

 

Sandisken tog backup på filerna men sabbade backupen när den skulle återställa dem efter updateringen (mjukvarufel).

 

Otto

 

[inlägget ändrat 2008-05-29 14:31:05 av MrOtto]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta datorn med gammla hårddisken.. Damp tryck på F8 knappen när du tryckt igång datorn.. Där finns det ett alternativ att logga in som felsäkert läge välj det. När du har kommit in logga in på administrantör. Där kan du ta bort lösenordet till din användare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt program tips räddade mig! i kombination med lallarns tips.

Jag sitter nu och knappar på Amitechen igen.

 

Stort tack Cecilia och till till Er andra, you saved my day!

 

Otto

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...