Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kan inte installera windows xp på nytt


Janne83

Rekommendera Poster

nån som kan hjälpa? har problem med att installera windows xp på nytt, hade problem med datorn när den hela tiden starta om av sig själv, köpte nya ram minne men hjälpte inte , så jag försökte med att installera windows på nytt men nu startar den om sig några minuter in i insallationen, så man måste börja om från början,snälla nån hjälp mig, kan de vara så( powersupply) pajjat??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bytte du ut RAM-minnena eller har du nu både de gamla och de nya minnena?

Hur är det med damm i datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har båda nya ram inne putsat bort damm och satte ny kylpasta (artic silver)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur är det med xp skivan då ? kanske repor eller något sånt. Testa göra rent den

 

[inlägget ändrat 2008-05-29 14:30:47 av lallarn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort delar i datorn som inte behövs under installationen, extra hårddiskar, CD-enhet, skrivare och annat som onödigt som är anslutet via USB.

 

Hur gammal är datorn?

Har du stoppat in mer eller bytt ut något t ex grafikkortet under tiden?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

datorn är en 2 år gammal fujitsu siemens 3.2Ghz har inte bytt nånting förutom ram, den är 1 gång formaterad av samma orsak (startar om) men de löste inte problemet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa hårddisken med det testprogram som tillverkaren av den har på sin webbplats. Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i BIOS, där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren.

Det är oftare lättare att gå via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 för att hitta testprogrammet än att leta på tillverkarens webbplats.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur ska jag kunna testa hårdskivan på min bordsdatorn som inte fungerar har bara en laptop som fungerar nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testprogrammet ska ligga på en diskett eller CD som man startar datorn från.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TACK jätte mycket för dina svar men de tycks bli jätte komplicerat för har inte cd brännare på laptopen och inte diskettstation på pc:n så det blir väl att föra den på reparation , men tusen tackar!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...