Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PHOTOSHOP PDF HJÄLP


joakim_

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag ska göra om min annons som jag gjort i photoshop till pdf. (282x570)

Jag vet hur man gör genom att ta spara som och sedan pdf, problemet är att filen då blir på 28 MB och det är för stort för att kunna maila iväg. skulle behövet en fil på 1-3MB. Tar jag print och väljer adobe PDF så får jag inte med hela annonsen utan den beskär på ett konstigt sätt så bara en liten del kommer med. Och går jag inte och gör inställningarn i den varianten där man trycker print så blir det vit rand på båda sidor, vilket man inte kan ha om man ska skicka iväg till tidningstryck. Hur ska jag göra för att fixa detta??? Ska iväg på tryck idag och jag vet inte hur jag ska göra :( Helst vill jag veta hur man ändrar storleken på spara som pdf sättet.

 

MVH

 

Joakim

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se bild. Kryssar du bort krysset får du en betydligt mindre storlek på filen.

 

[bild bifogad 2008-05-27 11:52:02 av dumbo7]

1055243_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter kanske jättekorkat, men hur fick du upp den rutan, om jag tar save as PDF kommer inte den upp?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den bör ej heller bli så stor om du gör såhär: se bild.

 

[bild bifogad 2008-05-27 12:06:01 av dumbo7]

1055252_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nu blev den betydligt mindre, vad blir skillnaden förutom storleken? Man förlorar ingen viktigt eller?

 

Jag har har CS 8.0.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt sammanklumpas till ett lager, du kommer inte kunna redigera bilden på samma sätt när du sparat på det viset, men är du färdig med bilden för tryck skall det inte spela någon roll.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TACK SÅ MYCKET FÖR HJÄLPEN! HUR GÖR MAN FÖR ATT GE DIG POÄNG :D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...