Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

tv problem


gudri

Rekommendera Poster

hej har fått problem med min sony kv32fq86e tv:n går på ca 1/2 sek och stängs sedan av och det börjar blinka 16 gånger.

 

Tänkte kolla om det är någon som vet något innan jag släpar iväg denna tungviktare till verkstaden.

 

hoppas svar snart

 

mvh tomas

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kalleankaz

tjeena

 

 

har du kollat om det är glapp till ström förstörningen?

den kanske har gjort sitt? (vet ej hur gammal den är)

du har kanske ändrat någon sladd på den senaste tiden så att det blir fel någon stans.

 

 

// om du klickar på min profil så ser du min mail och msn och lite annat

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Hejsan! Jag har en exakt likadan TV och nu har samma sak hänt mig...! Hur gjorde du, lämnade du in den till en reparatör? Vad var det för fel? Vad kostade det?

Jag vore verkligen tacksam om du kunde svara mig så jag vet om det är värt att lämna in den för reparation.

 

Tack på förhand och Gott Nytt År!

 

Mvh / Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har inte lagat den ännu utan köpte en ny tv, men när jag ringde till sony verkstad trodde dom att felet skulle gå på ca 1500-2000+ frakt vilket jag tyckte var lite för mkt att lägga på tv:n

 

Telefon: 08-514 823 50

 

Telefon: 013-35 62 50 dessa nr kan du ringa

 

mvh

 

tomas

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar!

Efter otaliga försök att få igång TVn så gav vi upp och ställde undan den. Vi köpte en annan begagnad 32-tummare och tänkte att vi nog inte kostar på och lagar TVn något utan vi kör den till soptippen på måndag. I natt så satt jag och funderade lite i soffan medan frugan höll på och ordna i köket och kom att tänka på att jag bett till Gud att han skulle laga TVn. =) Nåja, tänkte att jag kanske ska gå och prova om det funkade så jag gick och kopplade in tvn i väggen och vips så fungerade den igen!! Så nu står vi här med en TV för mycket som vi måste sälja bort. Tänkte bara att jag skulle berätta det och att det kanske kan vara värt att försöka om du inte lämnat in den redan för reparation. =)

 

Hoppas du får ett Gott Nytt År!

 

Mvh / Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena igen!

 

Vill inte vara ngn glädjedödare men du ska nog behålla den andra tv:n, för min tv fungerade ett par dagar och dog sedan, men efter att tv:n var urkopplad ett par dagar funka den igen och dog igen och så höll det på.

 

mvh

 

tomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu, du hade rätt i det du skrev. I går så väckte frugan mig och sa att TVn var trasig... igen... samma fel. Vilket elände! Nu står jag i valet och kvalet hur jag ska göra. Du skrev tidigare i ett inlägg att Sony verkstad hade sagt att det skulle kosta 1500-2000:- + frakt att laga. Var det om du bytte ut det som var trasigt själv då eller? Känns lite saftigt att lägga ut så mycket pengar på en begagnad TV men samtidigt så tycker jag att den är oerhört bra(men klumpig). Och kanske är det värt det. Den TV jag annars skulle vilja köpa kostar ca 14000:- så det blir ju betydligt dyrare... =) Tänkte på Samsung's LE-40A866. Den verkar vara riktigt grym! Nåja, man måste få drömma. Min fru drömmer om att vi ska köpa en segelbåt men det kommer nog aldrig att hända heller. =) Jag är sjukpensionär efter en nackskada med min snowboard och hon är mammaledig... =) Nåja, tack för all hjälp i alla fall. Mvh / Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tv-apparaterna i denna tråd, hur gamla är de?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...