Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HÄPL MIG! :]


add33

Rekommendera Poster

tjenamoss!

skulle vilja ha hjälp med att välja rätt dator!

jag är 15 år och har inte precis hur mycket pengar som helst, är intresserad av en bärbar data som skulle kunna och klara av de nyaste spelen, tror ni denna skulle kunna klara av något i assasinscreed stilen >.<?http://www.pricerunner.se/pi/27-1106297/Baerbara-d

atorer/Fujitsu-Siemens-Esprimo-Mobile-V5535-Intel-Celeron-M-

550-2GHz-2048MB-160GB-TFT15.4-DVDRW-Win-Vista-Home-Basic-pro

duktinformation antagligen inte, bara undrar om ni har något tips för en 15 åring som har en budget på 4000-5000(kan säkert ¨få ett bidrag av förälder på 1000 spänn) har också hört att man kan få en bra data om man bygger ihop denna själv och att det är rätt enkelt, är faktist rätt bra på sådana saker även fast jag inte gjort det förr!

 

mega tacksam för svar!

 

adde

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till Eforum

 

Beträffande en bra bärbar dator som klarar dom senaste spel och annat, är jag inte den rätte att svara på, det finns det andra här som kan bättre.

har också hört att man kan få en bra data om man bygger ihop denna själv och att det är rätt enkelt, är faktist rätt bra på sådana saker även fast jag inte gjort det förr!

Gäller det byggandet av en bärbar dator, så är det absolut ingenting som man själv ger sig på, det finns dessutom inga direkta byggsatser att köpa, knappast inte några lösa delar heller, utan en bärbar köper man färdig.

Du kanske tänker på att bygga ihop sin egen stationär dator, som är en helt annan sak, och kan vara roligt också.

 

Ett litet påpekande också.

Du har lagt denna fråga/tråd i ett annat forum här också, nämligen i "Datorspel" och då har det blivit dubbla trådar, som vi här kallar för en korspostning, som tyvärr inte är tillåtet på Eforum enligt reglerna

som du också bör ha läst igenom när du registrerade dig.

 

//eforum.idg.se/Eforumintro.asp#Del8 mom 4

 

Detta är anmält till moderatorn för det andra forumet, som kommer att ta bort den tråden.

 

Men du är ny här, så vi har överseende med det denna gång.

 

 

 

// gästen Moderator för Bärbara datorer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah ledsen för detta!var inte säker på vilken avdelning som inlägget passade bäst och hade inte så mkt tid ;o men nu vet jag det, jag tänkte inte bygga ihop en bärbar, menade då en stationär!;)tänkte om jag kunde bygga ihop en bra stationär data för det är billigare än en som redan är ihop byggd!tror ni att jag skulle klara det?:P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror ni att jag skulle klara det?:P

 

Det är ju lite pyssel med att bygga en dator själv, även om man brukar få med någon slags instruktion.

 

Har man ingen erfarenhet alls, så är det naturligtvis lite svårare i början, är lätt att missa något.

 

Har du ingen som kan var med dig, hjälpa dig om problem uppstår?

 

Samtidigt så måste man börja någon gång, om man vill lära sig.

 

Att bygga en dator, består ju av två avdelningar kan man säga, dels att bygga ihop den och dels att installera operativsystemet, och få det att fungera.

 

Men tycker du att du känner dig motiverad osv, så pröva du.

Alltid lärorikt att lära sig nya saker.

 

 

 

// gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, du länkar till en bärbar dator och den klarar inte av några nyare spel i alla fall.

 

Även med en stationär dator så är det nog svårt att få 5000 kronor att räcka till en speldator. Kompletts billigaste speldator går på 7000 kronor.

http://www.komplett.se/k/cl.aspx?bn=10627

Den är färdigbyggd men man brukar inte spara mer än ca 10% på att bygga själv, men du kan ju kolla upp vad delarna kostar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

denna här är väl endå rätt okey?;o måste graf kortet bytas? ram och processor bra annars ju.http://www.blocket.se/vi/16459354.htm?ca=20_s

 

tack för hjälp alla!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter ju bra enligt texten, men verkar ju billigt, står inte om det är ett seriöst XP-operativ i, bara att det är "Original" Windows, vad det nu innebär?

 

Är det inte ett seriöst operativ, så lär du få problem med uppdateringar via windows update.

 

 

 

 

// gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tråden flyttad till Datorbygge / konfigurering.

// gästen - Moderator för Bärbara datorer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel som Doom 3 och Quake 4 klarar datorn av mycket bra.
Nu är inte jag så spelinsatt men det är väl spel som är några år gamla, men du nöjer dig kanske med det så länge.

 

Nätaggregatet verkar kunna ge en hel del ström på 12V (18 + 18 A) och det är bra om du vill byta ut grafikkortet.

 

Men kolla upp att du verkligen får med en riktig XP-skiva från Microsoft.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, han säger att det är en kopierad xp skiva, men han säger att säkerthets uppdateringarna funkar helt perfekt! tycker ni att jag ska köpa? han säger att det är andra intresserade, har även hittat ett graffe kort på 1000 spänn som klarar de senaste spelen!

 

måste bestämma mig snabbt säger han ;O

 

hjälp mig smarta grabbar/tjejer!:D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, han säger att det är en kopierad xp skiva, men han säger att säkerthets uppdateringarna funkar helt perfekt!
Men du kan inte vara säker på att Microsoft inte kommer att lära sig att känna igen installationen som illegal.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

m, tycker duy att jag ska slå till? ;o

Jag är ledsen men jag spelar inte så jag kan inte uttala mig om din dator klarar av "de nyaste spelen" som du skrev.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...