Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nu ska Eforum bli bättre!


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

Det är fortfarande segt att uppdatera eller navigera mellan sidorna. Kan ta flera sekunder.

En ny processor är på gång som förhoppningsvis ska snabba på det hela. Vi får se om det hjälper, förhoppningsvis inom en vecka.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser med spänning fram mot en fortsatt (varsam Skoj) utveckling av eforum!

Samma här!:thumbsup: Men vill betona varsam för annars kanske det istället blir de gamla rävarna som försvinner och ersätts med annat folk. Bästa är om det kan bli nånting som alla (de flesta) kan trivas med.

 

Eforum är lätt att navigera i och att nå ens aktiva trådar går på ett klick. Jag har suttit lite av och till och försökt lära mig systemen PC För Alla och Techworld använder. Och visst har Techworld:s fördelar, t ex att man kan förhandsgranska innan postande, alla roliga små smileys att använda för att belysa humör o s v – men varför ska navigationen vara så omständig och varför måste det vara så bökigt att få veta om det kommit nya inlägg i trådar man deltagit i..? Det gör att jag inte ids hålla på där, har inte tid med sökandet.

 

Maratonmannen hade en poäng med Eforums laddningstider inkl höga felfrekvens (hatar detta ständigt återkommande Ooops!), som mest troligt får förstagångsbesökare att surfa vidare och sporadiska att tröttna och leta upp något annat. Jag tål inte heller att vänta, sajter som inte laddas på ett ögonblick fortsätter man vidare ifrån till nån/några som funkar smidigare (men van som man är med Eforum lämnar man det ju inte, och inte er, bara sådär hux flux (bortsett nu från att jag ju har tagit på mig rollen som moderator)).

[inlägget ändrat 2008-06-04 05:30:00 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eforum är lätt att navigera i och att nå ens aktiva trådar går på ett klick. Jag har suttit lite av och till och försökt lära mig systemen PC För Alla och Techworld använder.

Har också kollat runt lite bland andra forum, mest för att man är lite nyfiken på hur dom ser ut och fungerar.

 

Gillar också Eforums lätta navigeringsstruktur, som är lätt och smidig tycker jag, man är van vid den också.

 

Men som det varit från och till, mest till tyvärr, att det är ideligen tidsstörningar, gäller även "Besvara inlägg" fönstret.

 

Sista halva veckan så har det tagit mellan 5-10 sek nästan varenda gång att uppdatera en sida, det är inte vettigt, jag har för vana att ha upp till 6-7 sidor/forum öppna samtidigt, ibland fler ändå, och att då nästan alla i bland står och snurrar dessa sekunder innan det händer något, då är man ofta beredd att bara stänga ner allihopa, och hoppas på att det blir bättre efter en stund.

 

När också en vit sida med en error-text någon gång dyker upp "länge sen nu", då rycker musfingret att bara klicka ner hela Eforum tyvärr.

 

Nä, jag hoppas att det blir bättre framöver, men helst lite fortare, annars är risken uppenbar att vi kommer att förlora fler besökare, kanske till och med någon "stammis" till ger sig iväg, vi kan bara hoppas på att dom som har "tagit en paus" återkommer , men då krävs det förbättringar rätt snart.

 

 

 

 

// gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ny processor är på gång som förhoppningsvis ska snabba på det hela. Vi får se om det hjälper, förhoppningsvis inom en vecka.

Tar tyvärr lite längre tid. Senaste beskedet är:

Nej det har tagit lite längre tid än väntat eftersom det inte gick att

installera ytterligare en processor i nuvarande installation. Förhoppningen

är att jag ska hinna installera de nya servrarna i veckan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ny processor är på gång som förhoppningsvis ska snabba på det hela. Vi får se om det hjälper, förhoppningsvis inom en vecka.

 

Tar tyvärr lite längre tid. Senaste beskedet är:

Nej det har tagit lite längre tid än väntat eftersom det inte gick att

installera ytterligare en processor i nuvarande installation. Förhoppningen

är att jag ska hinna installera de nya servrarna i veckan.

Nu ska det precis vara åtgärdat enligt JoGi:

Vet att det är så att CPUn ställer sig i taket en stund ibland.

De är precis återgärdat för 10 minuter sedan.

 

Så se efter om samma problem fortfarande finns kvar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...