Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

nytt kort


Frallan123

Rekommendera Poster

Frallan123

Hej

jag hade tänkt att köpa ett nytt grafikkort , vilket e d bästa kortet som passar till asus p5gd1 modekort och intel pentium 4630, 3000 MHz procesor

 

tacksam för svar. jonathan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!!

 

Ditt moderkort har 1st PCI-Express x16 kontakt för anslutning av grafikort, så du kan välja fritt bland dom senaste grafikkorten. Ju dyrare desto bättre brukar det heta. Du bör nog ange vilken prisnivå du har tänkt dej.

 

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan också tolka frågan som "vilket är det bästa till P 4 630?". Personligen skulle jag knappast gå högre upp än till budgetsegmentet och leta kort till den processorn. Tycker inte Frallan123 bör betala för mer än 9600GT 512MB, som ändå presterar nästan precis som gamla prestandakortet 8800GTS 640MB men det till budgetpriser från nu ca 1100kr:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v982&o=produkt_pris_inkmoms

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frallan123

hejsan , jag hade tänkt mig att pröjsa mellan 1000-2000kr , men på vissa kort står d att d behövs pci e 2.0 stödjer mitt modekort d?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tom_the_Viking

Har inte socktsen på morderkortet med saken att göra om det passar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...men på vissa kort står d att d behövs pci e 2.0 stödjer mitt modekort d?

Om det stödjer bokstaven "d"? Vet inte. ;-)

 

Hihi, förlåt... PCIe 2.0 är iaf bakåtkompatibel med 1.x:

http://en.wikipedia.org/wiki/PCI_Express#PCI_Express_2.0

"PCIe 2.0 is backward and forward compatible with PCIe v1.x. Graphic cards and motherboards designed for v2.0 will be able to work with v1.1 and v1.0, and vice versa."

 

Edit:

jag hade tänkt mig att pröjsa mellan 1000-2000kr

Du får t o m 8800GTS 512 för under 2000kr men datorn i övrigt kan knappast nyttja extraprestandan som finns i det jämfört mot 9600GT, det blir m a o rätt bortkastat.

[inlägget ändrat 2008-05-19 15:26:25 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Club 3D GeForce 8800GTS 512MB)

är det ett bra kort som är värt att köpa?

Budgeten var alltså mellan 1000-2000kr..? Hur mycket RAM har datorn? Betänk att du får 9600GT plus 2GB ytterligare minne för den summan. Visst hjälper det med 8800GTS 512 vid HÖGA grafikinställningar men GF 9-kortet plus minne kan vara en ännu bättre affär. Och viktigast av allt: kommer nätaggregatet att räcka till?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...