Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Alltså läskigt problem med min hårddisk...


Ruzixaji

Rekommendera Poster

Men sen när jag hade dragit ut den och satt in den i min stationära igen så fanns det ingen "partition" helt plötsligt, men datorn hittar hårddisken det hör man tack vare att det låter som det gör när man sätter in en usb sladd i datorn.

Och jag vet att datorn reagerar på att den finns där för i enhetshanteraren så ligger den där som "usb masslagringsenhet" eller vad det heter.

Men som "partition" ser jag den inte.

Jag har testat att avinstallera och installera själva drivrutinerna men utan någon hjälp.

 

Jag laddade även hem ett program som heter "DiskInternals Ntfs recovery" eftersom att min hårddisk är ntfs som dom flästa windows millenuim och uppåt är.

Det programmet kostar multum och har inte råd med att köpa det, men det är ett program som man kan "fixa sin hårddisk med" men iaf.

Så min fråga är, kan man unhidda sin hårddisk på något sätt när det blivit som det är? Vore väldigt tacksam om ni kunde svara på den här tråden fort.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack, men dom fungerade inte.. ingen av dom hittade hårddisken. :(

 

vet inte vad det är för fel, i diskhanteraren står det henriks (den hårddisken som inte syns i den här datorn) partion, standard, ntfs, (felfri okänd partition) osv.

 

förstår inte vad som kan vara fel, hjälp mig snälla!

 

förstår inte hur det kunde bli såhär, det sjuka är att den hittas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okänd partition låter ju inte så bra.

Har den fått någon enhetsbokstav i den grafiska delen av diskhanteraren?

Vad kan man göra om man högerklickar på utrymmet i den grafiska deen?

 

Du kan ringa Ibas och fråga vad de tror och pröva det program som de rekommenderar:

http://www.ibas.se/

http://www.ibas.se/ontrack-datarecovery/easyrecovery/index.html

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När den väl fanns i datorn så hade den bokstav "G" om jag mindes rätt.

Och nu finns den fortfarande i datorn, men inte som en partition som går att öppna och kolla i..

Men jag vet att mina saker är kvar eftersom att programmet jag skrev om diskinternals lr vare hette kunde backa upp mina filer så jag kunde andvända dom.. Men för att komma så långt behövde jag registrera mig ;/

 

Men kan testa ibas.se och se vad dom tkr och säger.

 

Tack.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kan man göra om man högerklickar på utrymmet i den grafiska deen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du, kan du förklara lite bättre?

 

Om du menar när jag är inne i diskinternals och håller på så kan jag göra allting förutom att öppna filerna för att jag måste ha hela programmet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"DiskInternals Ntfs recovery" har jag aldrig använt så jag har ingen aning om vad man kan göra med det.

 

Det jag skrev gällde diskhanteraren i Windows, se inlägget 09:04.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej okej, nej den har ingen alls där. den heter henriks när den väl är i datorn, döpt om den själv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte lätt att förstå, men menar du att hårddisken inte har någon partition? Men förut så skrev du att det var NTFS?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt ända problem är,

I den här datorn så finns ingen hårddisk att gå in i och kolla in mina filer.

Men i ett program så ståre att den är "hidden", hur vet jag inte.

Och i diskhanteraren så finns den ju, den säger att jag har saker i den och att det är en NTFS plus att den är en okänd partition.

Förstår egentligen inte hur det kunde bli såhär,

Jag menar, ena sekunden så fanns den. Men helt plötsligt så gick den bara bort.

 

Och jo jag skrev att det var en NTFS, :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...