Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HJÄLP med kod till Lumatron DVCR2006!!


MorFTIas

Rekommendera Poster

Behöver kod eller nåt program som gör att man kan omkoda sin DVD-spelare som är Lumatron DVCR2006!

Maila eller adda på msn!! Skulle bli jättelycklig!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag har hittat följande om Lumatron DVCR2006 på nätet:

 

You can change the region code on Lumatron DVCR2006.

To change the code: "PAUSE 314159" and enter 0 as new,

region code-exit and save with "PAUSE"

 

Jag hoppas det kan vara till hjälp

 

Rowland

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag fann det angivna tipset i samband med att jag sökte på Lumatron, då jag tittade på en modell för eget bruk. Dock har jag inte köpt den tänkta modellen ännu, så jag har inte testat själv.

 

Men vad jag sett av tidigare hack skall naturligtvis apparaten vara påslagen, annars kan den inte lagra några koder. Men ingen film i.

Det står inte något i det här tipset om att luckan/släden skall vara öppen också. När det gäller en del andra modeller står det att den skall vara öppen. Men det går ju att testa om det går bra med att bara ha slagit på apparaten först.

Jag hoppas det kan vara till lite hjälp det här.

 

Har just köpt en liten Denver DVD-7748 för övrigt, som julklapp till en bekant. Letar efter ett specifikt hack till den. Men har inte hittat något direkt för den. Har två möjliga hack till liknande apparater som fungerat på flera olika modeller av Denver, så skall testa om det ger resultat med något av dem.

 

Rowland

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har försökt, men vet inte vad jag gör för fel för det funkar inte riktigt.

Är "0" att den inte är regionskodad längre? jag vill ju kunna se på filmer utan att behöva byta koder etc etc..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag inte har din modell, har jag inte testat i praktiken, utan det är ett nättips utan detaljerade anvisningar, så det blir att pröva sig fram.

Men normalt är det så att när man skall välja eller ange regionskod så är 0 (noll) lika med regionfri.

 

Egentligen verkar det fånigt att regionskoda apparaterna idag när filmer ofta släpps på flera marknader samtidigt, och när man köpa både filmer i region 1 och 2 (och ibland även med andra regionbeteckningar) direkt i en del videobutiker här hemma, och inte bara via nätet. Det finns även en del butiker som fixar det, till och med innan de säljer videospelarna, och säljer dem regionsfria.

 

Jag hoppas det fixar sig för dig.

Rowland

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...