Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SP 3 för XP på svenska släppt


Avicii

Rekommendera Poster

Antar att flera av er har sett detta, om att SP3 till XP spärrar återgång till IExplorer 6 om man har lagt in IExplorer 7, innan installationen av SP3.

 

 

http://www.idg.se/2.1085/1.160623

 

http://blogs.msdn.com/ie/archive/2008/05/05/ie-and-xpsp3.aspx

 

http://tinyurl.com/4z5dp7

 

Man upptäcker att "knappen" för att avinstallera IExplorer 7 i Lägg till och ta bort, är gråmärkt eller borttagen.

 

Men upptäcker själv hos mig att det kanske inte stämmer riktigt.

Verkar bero på hur IE7 är installerat.

 

Har precis kunnat avinstallerat IExplorer 7 i XP Sp3 eng vers där IExplorer 7 är slipstreamad och fick tillbaka IExplorer 6, och det verkar som om jag kan göra så i XP swe SP3 som jag har, , också med IE7 slipstreamad, har inte testat ännu dock, bägge körs virtuellt.

 

Men, i en annan dator så är IE7 inlagd som en vanlig update, och där går det inte att backa.

Så skillnader finns det.

 

Gäller tydligen att se upp om man har IE6 och lagt in SP3 och vill testa att uppgradera till IE7...

 

 

 

// gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Skapad
  • Senaste svar
Gäller tydligen att se upp om man har IE6 och lagt in SP3 och vill testa att uppgradera till IE7...

Hmm, det är ju inga problem att först installera SP3 och sedan IE7, det är ju snarare det rekommenderade sättet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, det är ju inga problem att först installera SP3 och sedan IE7, det är ju snarare det rekommenderade sättet.

 

Hur många "vanliga" användare tänker på det kanske?

 

SP3 på svenska är ju inte officiellt släppt/godkänd ännu, Microsoft ber ju att man ska vänta tills valideringsproblemet är löst, så då finns ju risken att man lägger in IE7 innan, om man inte har gjort det ännu, för att man är nyfiken på det, och sedan när SP3 är officiellt godkänd, så blir effekten så.

 

Vill man sedan inte behålla IE7 så är en omformatering enda lösningen, om man inte godtar att gå över till t.ex FF.

 

Edit: Nu är SP3 officiellt släppt, även via Windows Update

 

http://tinyurl.com/6e4lah

Går också nu att tanka ner som en brännbar iso

 

 

 

// gästen

 

[inlägget ändrat 2008-05-09 19:11:51 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Jag använder bara IE och 7:an för WindowsUpdate och för en del sidor som inte fungerar för Firefox. Annars är det Firefox för hela slanten. Förstår inte vad det skulle vara för fara att IE 7 nu skulle ligga "klistrad" i systemet. IE bygger det mesta på i Windows. Går inte att ta bort hur mycket man än skulle vilja.

 

Hmm, det är ju inga problem att först installera SP3 och sedan IE7, det är ju snarare det rekommenderade sättet.

 

Besöker man WindowsUpdate efter en ominstallation och inte ser upp, så får man IE 7 installerad oavsett om man vill eller inte. Går sedan SP3 in också är det kört i så fall.

 

-

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

 

[inlägget ändrat 2008-05-09 15:24:10 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen fara så, tror inte jag heller, bara "tanken" som kom upp för dom eventuella som inte har kört in vare sig SP3 eller IE7,och gör så , men ångrar sig och vill ha IE6 tillbaka, finns fortfarande många som säger sig"hatar" IE7.

 

Har inte kollat/testat om det spelar någon roll i vilken ordning man lägger in SP3 och IE7 och sedan försöker ta bort IE7, om det går åt något håll?

 

 

 

// gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har IE6 och först installerar SP3 och därefter installerar IE7 så kan man avinstallera IE7 och gå tillbaks till IE6, enligt bloggen du länkade till.

 

Jag gissar att det är i den ordningen som det är inlagt på din slipstreamade skiva eftersom du kan avinstallera IE7.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, för egen del så stämmer det, men för alla andra som kör sitt "standard"stuk, så blir det säkert inte likadant, om dom inte förstår vad det handlar om.

 

 

 

// gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missade att integrera drivrutiner för min SATA-kontroller då jag slipstreamade.

Tänker nu göra det, men tar gärna emot tips om jag ska göra om det från scratch (drivrutinerna och sedan slipstream) eller integrera drivrutinerna i min färdiga slipstream.

Använder mig inte av något xLite, utan gör det hela manuellt för att vara säker på att garanterat rätt .cat, . sys, .inf, .dll hamnar i TXTSETUP.INF och att det blir rätt i WINNNT.INF, DOSNET.INF osv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...