Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort album i Windows Media Player


Pröjsarn

Rekommendera Poster

Pröjsarn

Har Windows Vista Basic, Media Player 11. Vill ta bort ett album från biblioteket, innehållet i filen gick att ta bort, men bilden och texten är kvar, hur får jag bort det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I media player så brukar man ta bort album genom att markera dessa i wmp, och trycka delete på tangentbordet.

 

I bland fungerar det genom att ta bort själva filerna genom utforskaren. Om media player är igång så brukar albumet plockas bort omedelbart. Annars kan man ibland få vänta en stund innan media player märker att filerna plockats bort.

 

Ett tredje lite mer avancerat alternativ är att man öppnar utforskaren. I adressfältet skriver %APPDATA% letar upp katalogen Microsoft/Windows Media Player. Och tar bort alla filer i katalogen. Då kommer windows media players bibiotek att återställas och den kommer söka upp alla filer på nytt. Fast risken är att man blir av med mer än vad man tänkt sig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Lyckades till slut med hjälp frän er och en yngre person få bort det.

Skulle sätta poäng på svaret från M, men gjorde nog fel, du fick bara ett poäng, skulle haft många fler, för jag lärde mej mycket av ditt svar. :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Hej, jag har samma problem som "Pröjsarn" hade, men jag kan inte

radera filen "CurrentDatabase_360.wmdb" ur Media Player katalogen,

det står att filen används, även om jag inte har Media Player eller något liknande igång.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...