Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ska jag använda kylpasta?


Chycky

Rekommendera Poster

När jag monterar min nya dator, bör jag göra det på diskbänken menar du, naken eller iklädd bomullskläder, allvarligt alltså? Är det bättre än att montera på ett köksbord?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Vi får väl se, men apropå damm i datorn, hur ska man rengöra inne i datorn om man inte kan använda dammsugare, jag menar det blir ju naturligt jäkligt dammigt med tiden?

Du skall blåsa, med munnen eller om inte det räcker med någon form av tryckluft.. Du skall aldrig någonsin dammsuga, såvida du inte har en antistat-dammsugare som är avsedd för ändamålet.. och troligtvis har du inte en sådan så då återstår endast blåsa med luft i en eller annan form!

 

När jag monterar min nya dator, bör jag göra det på diskbänken menar du, naken eller iklädd bomullskläder, allvarligt alltså? Är det bättre än att montera på ett köksbord?

 

Trams...

Följande gäller..

ANTISTATARMBAND på dej och fastsatt i metalldel av datorchassiet!

(No more, no less!)

 

Har inte på dej syntetiska kläder/strumpor och stå inte på en syntetisk matta.

 

Välj om möjligt att stå på knä på parkettgolvet med datorn på parkettgolvet.. Vill du ha det bekvämare så lägg datorn på ett trä, glas eller stenbord. Vik först undan ev. matta så du står direkt på parketten! (ifall mattan är delvis syntetisk!)

 

Diskbänken bör du undvika, då du riskerar att i onödan repa diskbänken samtidigt som den inte tillför något ur ESD-synpunkt!

 

Så krångla inte till det i onödan.. ESD-armbandet är A och O. Punkt!

ESD-armbandet skyddar bäst mot de laddningsskillnader som utgör den skada som statisk elektricitet orsakar..

 

 

 

/Thomas

Professionella och väl genomtänkta installationsguider som ger er dator starkt skydd mot virus & angrepp samt stabil drift och optimal prestanda finns på: http://www.winguider.se Finns för XP Pro i 3 olika versioner. Dock ej för XP Home

 

[inlägget ändrat 2008-04-25 09:54:37 av /Thomas]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...