Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

webläsaren uppfattas som fel/gammal, virus? spyware?


yebo

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag har problem med att både IE 7 och Firefox 2 uppfattas som gamla ickekompatibla versioner av en del sidor, b.la. handelsbanken vilket är bekymmersamt. Jag har varit i kontakt med deras support och väntar på hjälp från tekniker.

Jag har kört nod32, superantispyware, avg anti spyware, kört hijackthis och kollat av med en autoanalyzer men utan att hitta någonting. Jag avinstallerade mozilla och installerade om, gjorde systemåterställning till några olika punkter men ingenting har någon verkan.

Förstår inte vad det kan vara, men blir misstänksam gällande ev virus el spyware..tacksam för hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om din webbläsare är för ny så kanske deras skript/webbtjänster inte känner igen den och då påstår att den är för gammal.

Du kan ju testa att använda User Agent Switcher till Firefox och låta din webbläsare presentera sig som en äldre version så kanske det går.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/59

 

Dock så borde deras tekniker kunna säga vilka versioner av vilka webbläsare som skall fungera tillsammans med deras webbtjänster (vilket borde vara alla nyare versioner av FF och IE tycker man).

 

/Cluster

------------------------------------------------------

I do not fear computers. I fear the lack of them

--------> http://eforum.kicks-ass.net <---------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Flyttar tråden till forumet för Webbläsare

 

Cecilia - Moderator för Virus - Antivirus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett trevligt tillägg men tyvärr fungerade inte det heller, testade äldre version av FF men det går icke.

FF och explorer är vad handelsbanken rekomenderar och det ska inte vara något problem med de nyaste versionerna. Jag bli inte klok på det här.

Dessutom ska den öppna sidan innan inloggning fungera med alla webläsare..dock ej på min maskin.

Är jag ute och cyklar när jag misstänker nån form av virus, spionsmuts i datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte heller sidan windows update eller onecare.live.com (windows verktyg för att ta bort skräp) fungerar, annars funkar nästan alla sidor...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för antivirusprogram och brandvägg?

Något du installerade eller uppdaterade i samband med att det slutade att fungera?

Tillåter du Javascript och annat på Handelsbankens sidor? I Internet Explorer så kan du t ex lägga Handelsbankens webbplats i tillförlitliga zonen så att mer blir tillåtet. Samma sak med Windows Update.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nod32 och sygate personal firewall pro, jag har inte installerat något eller noterat några speciella uppdateringar. Möjligt att mozilla uppdaterades men det borde ju isåf inte påverka explorer?

Alla andra inställningar du nämner såsomt tillförlitliga zonen mm gick jag igenom med supporten på handelsbanken så det ska inte vara några konstigheter tror jag

 

[inlägget ändrat 2008-04-23 13:50:34 av yebo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du något felmeddelande på Windows Update, har det något nummer och i vilket skede dyker det upp?

 

Pröva med att inaktivera Nod32 medan du besöker webbsidorna.

 

När du skriver att https://www.handelsbanken.se/ inte fungerar, menar du då att du inte får fram sidan, inte kan välja något i menyerna eller vad?

Samma fråga för Windows Update och onecare.live.com.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handelsbanken stödjer inte din webbläsare

Handelsbankens öppna nätplats är utvecklad för att fungera med alla webbläsare som följer standards.

 

Den webbläsare du använder gör inte detta. Vi rekommenderar att du använder någon av följande webbläsare:

 

* PC i kombination med: Explorer 5.01 - 6.0

* Netscape 7.1

 

Macintosh i kombination med:

* Netscape 7.x

 

 

Bankärenden för Netscapeanvändare

För att göra dina bankärenden med Netscape version 7.x måste du använda senaste versionen av vårt säkerhetsprogram.

 

Säkerhetsprogrammet laddar du ner från sidan "Kom igång" som du hittar i Logga in menyn i toppnavigeringen. Du hittar också "Kom igång" i den orange rutan överst till höger på kontorets startsida.

 

* För Pc : SmartTrust Personal 3.4.5

* För MacOs 8-9 : iD2Personal 2.3.6

* För MacOsX : SmartTrust Personal 3.5

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du visat intresse för att hämta uppdateringar från vår webbplats!

 

Du måste använda Internet Explorer version 5 eller senare om du vill använda webbplatsen.

 

Gå till webbplatsen Internet Explorer Downloads om du vill uppgradera till den senaste versionen av webbläsaren.

 

Om du föredrar att använda en annan webbläsare kan du hämta uppdateringar från Microsoft Download Center. Du kan också hålla dig à jour med de senaste högprioriterade uppdateringarna och säkerhetsuppdateringarna genom att använda Automatiska uppdateringar. Så här gör du för att aktivera Automatiska uppdateringar:

 

 

Klicka på Start och sedan på Kontrollpanelen.

Beroende på vilken vy i Kontrollpanelen du använder (klassisk eller kategorisk) gör du något av följande:

Klicka på System och sedan på fliken för Automatiska uppdateringar.

Klicka på Prestanda och underhåll, System och sedan på fliken Automatiska uppdateringar.

Klicka på det önskade alternativet. Kontrollera att Automatiska uppdateringar inte är inaktiverad

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...