Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byta CD/DVD-spelare i bärbar Dell!


Willie

Rekommendera Poster

Hej,

Det verkar som min CD/DVD-spelare inte vill vara med längre, den står mest och "tuggar" när jag stoppar i en skiva. Ibland kan den läsa skivan men oftast funkar det inte. Kan det vara smuts på "linsen"? Kan man göra rent med typ en tops eller nåt? Om jag behöver byta hela enheten är det bara Dell som gäller då eller passar andra spelare?

 

mvh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland kan den läsa skivan men oftast funkar det inte. Kan det vara smuts på "linsen"? Kan man göra rent med typ en tops eller nåt?
Man köper en rengöringsskiva.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan,

 

Jag hann inte skaffa nån rengöringsskiva idag, ska försöka hinna med det imorgon och prova.

 

Det är en Latitude D610, 3-4 år gammal.

 

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte fungerar med en rengöring, så kan du pröva med att ringa Dells tekniska support, och fråga dom om det går att byta ut cd/dvd-enheten, och vad det kostar "om det är lönt att göra så".

 

 

http://tinyurl.com/4panoa "förkortad länk".

 

Du måste ha tillgång till en s.k Service-Tag, den bör finnas påklistrad någonstans på datorn, en liten lapp, där det står en blandning av bokstäver och siffror, utifrån denna Tag, så får dom fram exakt vilken typ av dator det handlar om, och hur den var konfigurerad vid leverans.

 

 

 

// gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jo jag har prövat Dells support eller iallafall deras telefonkö ;-) Jag har haft det som 1:a alternativ men det känns kanske inte som det billigaste alternativet så jag ville kolla om det passade med annan enhet. Jag får väl köa vidare.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är oftast svårare att byta ut/hitta nya enheter på en bärbar när något har gått sönder tyvärr, det är ju inte bara att gå in i närmaste databutik och köpa nytt heller, det är nackdelen med bärbart, man är hänvisad till säljaren oftast.

 

 

 

 

// gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju också möjligheten att använda en extern DVD-brännare, vi skaffade en sådan när den interna la av i den bärbara datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...