Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Alla är full-lärda?


Jonas__B

Rekommendera Poster

Jag känner mig helt sysslolös.

Varför finns det ingan man kan hjälpa. Vad gör Micke och Anjuna om dagarna, jobbar?! Phö...

 

[inlägget ändrat 2008-04-18 21:57:49 av Jonas_Bo]

 

Tråden flyttad från ASP & VBScript av moderator

 

[inlägget ändrat 2008-04-19 16:54:58 av Cluster]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja är det bara jag eller har antal besökare till eforum minskat efter att sidan hackades och låg nere ?

synd i sånna fall med tanke på att den är så bra!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja är det bara jag eller har antal besökare till eforum minskat efter att sidan hackades och låg nere ?

11 april - 18 april gjordes 1575 inlägg.

11 februari - 18 februari gjordes 1964 inlägg.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner mig helt sysslolös.

Varför finns det ingan man kan hjälpa

 

Du får ge dig ut på något av alla forum och bistå med din kunskap, det finns ganska många frågor att svara på.

 

 

 

// gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lizardkng menar dessa två enligt bilden, om du inte har förstått det?

 

 

 

// gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

[bild bifogad 2008-04-19 19:14:10 av //gästen]

1047550_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis!

 

Den dagen dessa listor är tomma ska jag äta upp nån hatt. Jag kan ju inte äta upp min egen för jag har ju ingen :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den dagen lär inte komma, jag skulle bli oerhört förvånad, och tro att det blivit fel igen på forumet

 

 

 

 

// gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Anjuna har varit online efter attacken, men har inte gjort något nytt inlägg. I alla fall inte som syns i hans senaste fem inlägg. Han skrev senast att han lessnat på Eforum och allt strul. Så han tar kanske en paus nu?!

 

En person jag skulle saknat om han försvann. Rätt många som gett upp om man kollar bakåt. Varför vet jag inte.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, tyvärr fick kanske forumet sig en liten knäpp efter allt som hänt, bara hoppas på att dom flesta bara tagit en liten break, och att dom återkommer.

 

Även några "nya" som inte synts till på någon/några veckor, vi får hoppas på att det är tillfälligt.

 

 

 

 

// gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är "intressant" att det krävdes fyra (?) dagar att återställa forumet, och sedan att det inte verkar kommit några nya funktioner eller, till synes, förbättringar.

 

Jag betar av lite obesvarade trådar ibland, men det är lite "tråkigt" när de är postade i december. Men men, fylla på kunskapskällan är inte fel. Kanske har folk mer och mer lärt sig hur man finner relevant information och behöver inte posta några frågor ( i mina favoritforum).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske har folk mer och mer lärt sig hur man finner relevant information och behöver inte posta några frågor ( i mina favoritforum).
De allra flesta besökare kommer från Google och tittar på en eller två sidor i Eforum.

 

Jag tycker att det är "intressant" att det krävdes fyra (?) dagar att återställa forumet
Det tog mycket tid att skriva om en väldig massa kod, så det var ju inte precis en återställning.

 

sedan att det inte verkar kommit några nya funktioner eller, till synes, förbättringar.
Varför skulle det komma det för att det har varit ett angrepp? Eller hur menar du?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är "intressant" att det krävdes fyra (?) dagar att återställa forumet

 

Som sagt, minst tre personer som satt all ledig tid i minst fyra dagar och skrev om all kod, jag vet inte själv hur många rader kod hela eforum består av, men som Cecilia säger, en väldig massa kod är det.

 

 

Jag betar av lite obesvarade trådar ibland, men det är lite "tråkigt" när de är postade i december

 

Alla obesvarade trådar ligger ju kvar tills någon kan ge ett svar, även om det tar en dag, en vecka, en månad, eller tills någon svarar.

Ingen tråd försvinner ju eller stängs, besvarat eller obesvarat.

 

 

 

 

// gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner mig helt sysslolös.

Varför finns det ingan man kan hjälpa.

Det där går i vågor.

Hade själv liknande funderingar för 4 år sedan

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=553015#553015

 

/Cluster

------------------------------------------------------

I do not fear computers. I fear the lack of them

--------> http://eforum.kicks-ass.net <---------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är Eforum igång för fullt och listan av obesvarade trådar är inte tom...

 

Jonas_Bo: Vill du ha saker att göra är det bara att hugga tag!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, jag har börjat :)

Det får du applåder och en blomma för.

Cecilia - Huvudmoderator för Eforum

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att se någon som huvudstupa kastar sig in bland frågorna :thumbsup:

 

 

 

 

// gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skicka blommor, är det en ny funktion i Eforum_ Ironi

Hehe, nej den är inte ny, men endast åtkomlig för huvudmoderatorn. Du fick ju ett paket en gång (profilen). :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Cecilia skrev:

Skicka blommor, är det en ny funktion i Eforum_ Ironi

 

Hehe, nej den är inte ny, men endast åtkomlig för huvudmoderatorn. Du fick ju ett paket en gång (profilen). Tumme upp

 

En liten utmärkelse då. :-)

 

När Erik var huvudmoderator så var det hemlighetsmakeri kring när och hur man fick utmärkelser.

 

Rätt som det en dag fanns dom bara där - utmärkelserna.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke_skane
Vad gör Micke
Såg denna tråd först nu men det som gjort att jag inte varit i forumet på ett bra tag beror på olika anledningar.

Dels har det varit "högtryck" på jobbet så att hänga då på forumet känns rätt respektlöst mot arbetsgivaren.

Den privata tiden har behövts på annat håll eller helt enkelt att man inte haft lust att sitta vid datorn mer efter en dags arbete.

Det finns ju en värld utanför forumet ;)

 

Sen är det så att Jag har i alla fall tröttnat den senaste tiden på att man fått känslan att man själv visar mer intresse för dem trådarna man svarar i än vad trådskaparen gör.

Då blir det inte lika kul att vilja följa upp trådarna.

Varför ska jag avsätta Min tid till andras problem när inte dem själva gör det...!?

Det kan ju vara så att dem varit inne och fått rätt på det utav svaret man gett men inte visat det genom ett svar tillbaka eller litet men betydelsefullt Tack.

 

Tycker det var bättre förr ang respons på hjälpen man gav.

 

Sen kan det kanske vara så att det fyllts på rätt bra med trådar och lösningar på dem vanligaste felen och att folk lärt sig att söka på det.

Då har vi ju lyckats att bidra med något till forumet.

Så dem flesta är kanske fulllärda eller kan bli det på egen hand ;)

 

[inlägget ändrat 2008-05-02 14:31:43 av Micke_skane]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

deemdanna

Hej Micke,

 

jag hoppas verkligen inte att du tröttnat. Tänk på att dina och andras svar dels:

 

a) håller den egna kompetensen à jour (om det är någotsånär svåra frågor iaf)

 

B) tvingar en att tänka på att formulera svaret så att det kan förstås av vem som helst. (Jag vet ju alltid vad jag menar, men att kommunicera denna kunskap...) och innebär en övning i formulerings-fömåga i största allmänhet.

Jag baxnar ofta över den låga språkliga nivån hos människor som t ex kommenterar artiklar i dagstidninarnas nätupplagor. Det är sär skrivningar coh stafel som liknar IQ-fiskpinne. Jag antar att de flesta sådana fel beror, inte enbart på skribentens dåliga språk, utan på att man skickar iväg ett inlägg utan att korrekturläsa.

 

Tyvärr är det ju sant att "det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta".

 

B) och väl så viktigt: svaren läses ju inte enbart av den eventuellt otacksamme frågeställaren, utan av många andra som via sökfunktionen hittat svar på en fråga de haft.

 

Slutligen är det omöjligt att undgå människor som på ett eller annat sätt beter sig illa - är otacksamma för hjälp som kostat den hjälpsamme tid och möda att skaffa sig, tid och möda att förmedla.

 

Ack ja, livet är en strid.

 

Kanske är det så att en god gärning är sin egen belöning. Strunt i utebliven tacksamhet, sätt dig över det. Tänk att, som jag säger däruppe i a) och B), du själv blir något lite bättre på kuppen, att det i grund och botten är en egoistisk handling att hjälpa någon annan.

Hurdå? Jo, jag känner mig duktig, kan ge mig själv en liten klapp på axeln.

Då kvittar det om erkännade uteblir.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke_skane
Strunt i utebliven tacksamhet, sätt dig över det.
Ingen fara, jag klarar mig nog :)

Dock har jag upplevt att det blivit en sådan utveckling i dem forumkanalerna jag oftas kollar i och det är ju inte så bra.

 

jag hoppas verkligen inte att du tröttnat
Lite pauser då och då gör nog susen i det hela ;)

Jag tror dock inte jag är ensam om att uppleva det lite olustigt att följa upp trådar man svarar i då intresset inte är så stort ifrån trådskaparen.

Men nu var inte detta den mest primära anledningen till att inte jag varit i forumet på ett tag utan det var jobbet och att min fritid behövdes på andra saker.

 

Sen är det så, för min del i alla fall, att jag oftast svarar bara på inlägg som jag känner att jag har tid själv att följa upp.

Har jag ingen tid just då inleder jag oftast inte heller en "dialog".

Är det "enklare" saker kan man ju svara och ge ett korrekt svar direkt.

 

Sen är ju snart sommaren här och då blir det flera pauser ifrån datorn och det är väl sunt för människan :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...