Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fixa till logga....?


sirpafinnen

Rekommendera Poster

sirpafinnen

Fick inget svar på frågan i mitt försök att väcka upp min gamla tråd så jag försöker så här istället :o)

 

Nån ivrig själ som kan sånt här som skulle vilja fixa den i detta inlägg medsända bilden?

Önskar texten svart istället så den kan användas på vilken bakgrundsfärg man önskar. Ingen oval runt. Och vektorisera?

 

Har inte avsatt tillräckligt tid på min nedrans logga och skulle behöva ha den. Det tar sån tiiiiiiiid att sätta sig och försöka fatta hur man gör. Jag lyckades ändra den till.... röd!?? det vägrade bli annat än rött så nu är jag less.

 

 

 

 

[bild bifogad 2008-04-16 22:19:42 av sirpafinnen]

1046941_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Om du har den i en storlek större så fixar jag det snabbt, men nu är det lite pilligt. I vilket program har du föresten gjort den?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sirpafinnen

Åh!

Funkar denna istället? Är nog den största..

Jag fick den såhär av företaget som gjorde min hemsida (bredbynsblommor.com) och själv har jag försökt grejja i photoshop.

 

*vinkar*

 

"största" tänker jag men jag tänkte nog fel. Större i kb förvisso men int i storlek... jag ska kolla vad jag har för nån på jobbdatorn.

 

 

 

 

[bild bifogad 2008-04-17 07:05:32 av sirpafinnen]

[inlägget ändrat 2008-04-17 07:07:45 av sirpafinnen]

1046978_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bertil Bertilson

Hoppas att det var så här du tänt dig.

Om ok kan jag mejla den till dig eller det kanske räcker att du kopierar ner den!

 

/Bertil

 

[bild bifogad 2008-04-17 09:36:03 av Bertil Bertilson]

1047005_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bertil Bertilson

Hej igen!

Du kan lika väl få den med ovalen också.

 

[bild bifogad 2008-04-17 09:51:31 av Bertil Bertilson]

1047010_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sirpafinnen

Hej! Jo jag har namnet på typsnittet på ... jobbet! Kan för mitt liv inte komma på det nu heller.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sirpafinnen

Hej Bertil!

Jomen just! Svart istället för vitt. Kanoners :o)

Hur funkar det när man nu skickar loggan till annonsören och de vill lägga själva texten direkt på tex en grön bakgrund? eller jag själv för den delen. å så vill de ju ha vektoriseringen..?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kan ta reda på namnet och det typsnittet finns att tillgå blir det enkelt att ta fram alla varianter du vill ha i alla storlekar och med alla bakgrunder!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bertil Bertilson
Hur funkar det när man nu skickar loggan till annonsören och de vill lägga själva texten direkt på tex en grön bakgrund? eller jag själv för den delen. å så vill de ju ha vektoriseringen..?

 

Men herre gud!!!

Vad är problemet. Vektorisera är att ändra storleken-kunna ändra storleken-.

 

Vilken storlek vill du ha den i ? Skall den vara 3 meter eller?

 

Jag kan fixa det inom rimliga gränser. Jpeg, GIF eller TIFF?.

 

De kan lägga logon på vilken bakgrund som helst utan svart för då lär den inte synas, ha, ha.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Nyss hemkommen från en dag på jobbet, det verkar som att du fått den hjälp du behöver?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herre gud!!!

Vad är problemet.

Svårt att veta exakt hur du tänkt men jag tycker det låter lite som en dålig ton(?) man ställer ju frågor för att öka sitt kunnande.

 

Vektorisera är att ändra storleken-kunna ändra storleken-.
Hmmm... orkar inte skriva allt för mycket om detta så jag länkar istället :)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vektorgrafik

 

/Cluster

------------------------------------------------------

I do not fear computers. I fear the lack of them

--------> http://eforum.kicks-ass.net <---------

 

[inlägget ändrat 2008-04-17 22:28:18 av Cluster]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sirpafinnen

Ja, vektorisering görs för att kunna ändra storleken utan att bilden blir pixlig och ful.

 

Detta är min första anledning att ha att göra med användning av fenomenet logga som ska användas på olika trycksaker så därav mina undringar. Jag har förrän nu heller inte haft någon anledning eller något intresse av att sätta mig in i hur anonnsmakare arbetar, därav den okunnigheten.

Så jag undrar också vad som är problemet.

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bertil Bertilson
Svårt att veta exakt hur du tänkt men jag tycker det låter lite som en dålig ton(?) man ställer ju frågor för att öka sitt kunnande.

 

Det var inte meningen att vara "tyken" eller spela Allan.

 

Har själv fått mycket hjälp här på forumet med knäppa frågor (kan tyckas)!!!!!

 

Här kommer den igen i större format.

 

Högerklicka på bilden och "Spara bild som...". Lägg den på skrivbordet

så har du logon där.

 

Om du är nöjd så kan du använda den som den är. Vilken orginalare som helst kan använda den om den inte skall dras upp enormt.

Bara mejla den eller bränn den.

 

Vissa program använder sig av vektorgrafik andra inte (pixlar) och det går att konvertera.

 

[bild bifogad 2008-04-18 01:27:09 av Bertil Bertilson]

[inlägget ändrat 2008-04-18 01:37:24 av Bertil Bertilson]

1047168_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smaken är väl som baken men att ändra storlek på det sättet tycker jag leder till gräsligt fult resultat. Det må gå bra för mer "fotografiska" bilder men bilder med uppenbart skarpa konturer blir bara, pja, gräsligt fula. Men det är ju vad jag tycker.

 

Ett annat problem är friläggningen. Utan en frilagd text blir det en massa onödigt pill så fort man ska ändra bakgrunden om man inte vill få en "halo" runt texten.

 

Ska man använda den på t ex ett pappersbrev kommer den kanske behöva vara uppblåst till 1500-2000 pixlars bredd för att inte se uppenbart pixlig ut. Och, naturligtvis, med skarpa konturer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bertil Bertilson

OK, jag håller med men har man inget bättre att komma med så får man ju jobba efter de förutsättningar som finns !!!!!!

 

Verkar blivit en lite infekterad historia det här.

 

Har för mig att ingångsläget var att få logon svart, eller.

 

Leta upp typsnittet, som du varit inne på tidigare så är problemet ur värden eller kontakta de som gjort logon från början.

 

PS

Känns som det är en "konstruerad" logo utan bestämt typsnitt.

 

[inlägget ändrat 2008-04-18 08:18:35 av Bertil Bertilson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...