Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Bra" zebraskrivare - t ex TLP 2844-Z


Micke_skane

Rekommendera Poster

Micke_skane

Hej,

 

Är Zebra TLP 2844-Z en bra/tillräcklig skrivare för lagermiljö där man skriver ut etiketter, eller är det "overkill"?

 

Vilken programvara ska man använda tillsammans med denna skrivare?

 

Andra alternativ där man kanske inte behöver någon programvara?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Nu har jag ingen erfarenhet av denna Zebramodell. Jag har mest jobbat med Zebras stora modeller. Däremot tycker jag att deras äldre motsvarigheter till denna skrivare varit för plastiga. Hur mycket räknar du med att skriva ut? Ligger du på mer än ca 50 etiketter om dagen skulle jag nog gå upp en nivå och då välja en skrivare från Imaje/Datamax.

 

Det jag gillar bäst med Imaje är deras enkla men kraftfulla Scriptspråk. Du designar dina etikettlayouter i en enkel programvara och laddar ner till skrivaren. Utskriften är sedan enkel att integrera med annan programvara. Om du ansluter skrivaren seriellt är det bara att dumpa små textfiler med variabler till com-porten. Vill du ansluta via Ethernet går det också men kräver lite mer.

 

Motsvarande funktioner finns i Zebras skrivare men deras scriptspråk ZPL är mycket grötigare utan att ge mer funktioner.

 

Applied Logistics är en firma som säljer skrivare av flera märken/modeller och på deras hemsida kan du jämföra olika modeller.

http://www.applog.se/?cid=131852

 

[EDIT] Jag såg nu att detta var en gammal tråd. Vad blev det för skrivare?

 

[inlägget ändrat 2008-08-12 09:18:33 av Erki]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en Zebra S4M.

Fungerar kanon och det medföljande programmet täcker våra krav, just nu i alla fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett mycket bra val. FÖrdelen med en lite större skrivare är dessutom att du kan ladda den med lite rejälare rullar med papper och slipper byta stup i ett.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...