Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hp-dator värd pengarna?


Icelucas

Rekommendera Poster

Letar efter en vanlig simpel dator som fungerar som hemmabruk. Det jag söker är en dator som håller och som håller måttet. Jag är inte ute efter en speldator eller något liknande, utan just en enkel, välfungerande dator som inte är allt för svår stt hantera.

Kan netonnet''s vara något?

 

http://www.netonnet.se/?iid=se112465

 

tack på förhand

Karl

[inlägget ändrat 2008-04-11 11:44:51 av Icelucas]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja om du inte ska ha datorn till att spela så mycket så duger den nog utmärkt, dock så är 1Gb ramminne lite , vista fungerar bättre med 2 GB.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog, som vanligt, bara en del i jannejannes korståg mot Vista...

 

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han ville ha en dator

"dator som inte är allt för svår stt hantera"

 

kanske dags för nya glasögon //gästen? / Cluster

 

Att de 2 jag känner personligen en kollega på jobbet som uppgraderade till Vista numera återinstallerat och kör XP igen

och att en granne tycker att i Vista har man krånglat till allt

har stor betydelse

Vanliga människor som inte har datorer som yrke.

 

Att dessutom hela IT-avdelning på firman gör tummen ner och konsterar att Vista är jätteviktigt för databranschen för när det kommer ut på företagen kommer supportbehovet öka kraftigt

har också betydelse för mitt ställningstagande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner iof fler än 2 personligen och har inte behov av glasögon ;)

 

Ett flertal personer som jag känner som har skaffat en ny dator, men inte är så insatta eller inkörda i något annat operativsystem, har upplevt Vista som mycket enkelt och intuitivt. Det är klart att om man är väldigt van vid hur XP fungerar (och dessutom ställt in det för att efterlikna 2000) så är omställningen stor.

 

Jag säger inte att Vista är lösningen på all världens problem eller att det är det bästa som hänt sedan skivat bröd men dina inlägg tycks utgå från att Vista är djävulens påfund och länkar därför än hit och än dit för att styrka detta. Resultatet blir dock allt som oftast en förvirring, en osaklig diskussion och då och då en tråkig ton.

 

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte heller behov av nya glasögon vad jag vet ;)

 

Vista eller inte Vista "tvistar de lärde om idag", det var ju samma diskussioner när XP kom också.

 

Kan hålla med dig om att företagen än så länge inte migrerar till Vista i den skala som Microsoft har räknat med. Att det också handlar om en övergångstid innan både privatpersoner och andra utom företag mera på allvar går helt eller mera över till Vista.

 

Men samtidigt, så är det ju så att vi nog får acceptera att Vista är här sedan en tid, och från sommar nu så har vi inget val längre när vi handlar en ny bärbar dator som det gäller här, då är det Vista som gäller, om vi inte nu under våren köper på oss några OEM och/eller Full-licenser av en XP-version.

 

Men tycker nästan att du på ett "milt" sätt försöker att avråda trådskaparen att köpa en bärbar dator med Vista, därav min undran gällande dina länkar.

 

 

 

 

 

// gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det handlade om UAC och det är ju för att göra Vista säkrare än XP och det är ju en fördel för Vista. Då kan man ju hoppas att det blir färre som drabbas av skadliga program.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlade inte om att argumentera i första hand, utan om att jag undrade om kopplingen mellan länkarna och trådskaparens fråga om en lätthanterlig bärbar dator, därefter kom diskussionen upp om valet mellan Vista och XP.

 

 

 

// gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...