Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Crc Fel!


Joppe_Gotia

Rekommendera Poster

Joppe_Gotia

Hej! Jag får crc fel på min dator. Det har varit så sedan den var ny.

Det är i Cab filer felen uppstår.När jag laddar ner får jag crc fel när jag packar upp filerna och om jag tar behåll trasiga filer blir det fel vid installation.Om jag laddar ner något från en annan dator och lägger det på en extern hårddisk å installerar via usb fungerar det! Jag har kört memtest och det hittade inte ett enda fel på måga många timmar.

Jag tycker att det verkar som om nätverkskortet är sönder.

Jag vet inte om jag vill sätta in ett nytt om så är fallet för då blir jag väll av med garantin? Nätverkskortet jag har heter Atansic och är integrerat på moderkortet! Hoppas på snabba svar:thumbsup:

 

MVH Jonatan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag vill sätta in ett nytt om så är fallet för då blir jag väll av med garantin?
Om du har garanti på datorn så ska du förstås vända dig till säljaren och klaga på datorn.

 

Har du testat hårddisken?

 

--------------------------

Flyttar tråden till forumet Dr Data

 

Cecilia - Moderator för Virus - Antivirus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joppe_Gotia

okej borde jag ringa upp dom då eller?

 

jag har itne testat hårddisken! finns det någon programvara man kan testa med som inte är något farligt eller krångligt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej borde jag ringa upp dom då eller?
Ja

 

Testa hårddisken med det testprogram som tillverkaren av den har på sin webbplats. Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Egenskaper - Maskinvara), där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren.

Det är oftare lättare att gå via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 för att hitta testprogrammet än att leta på tillverkarens webbplats.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joppe_Gotia

Jag ringde min datorleverantör och dom säger att jag skall testa med att uppdatera min bios. Nu är det version 2006/12/13 0305 men på morderkortets hemsida finns 0601 som är ifrån början av 2007! Kanske detta kan lösa mina problem? Är det riskabelt att uppdatera bios? Sen var det så att när jag inaktiverade raid för ett tag sedan så blev det mindre fel än tigiare. Kanske ska jag ladda ner en ny version av det också?

 

MVH

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...