Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Jullie

Beräkningar tar lång tid vid uppkoppling

Rekommendera Poster

Har en fil i vilken det finns en hel del sumif satser. Men som helhet är inte filen så stor, mindre än 1Mb. Om jag öppnar den när jag är uppkopplad mot ett nätverk så går processorn igång och beräknar ideligent och tar då hur lång tid som helst. Om jag drar ur nätsladden stannar beräkningen direkt och jag kan forstätta arbeta i filen helt ostört och snabbt.

Jag hittar inga länkar så jag förstår inte riktigt hur jag ska lösa problemet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mystiskt fel. Mitt enkla tips är nog att testa att bygga om arket om det inte är för mycket jobb.

Dvs skapa en ny bok och kopiera över data/formler till denna.

Eller - om du använder boken på en annan dator, annan installation av Excel, beter sig boken likadant då?

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Tack för ditt svar. Jag läste i morse en artikel som handlade om juste det här problemet - dvs att filen fungerar på vanligt företagsnätverk och när man inte är anslutet till något nätverk alls men inte (eller rättare mycket långsamt) när man är VPN ansluten. Lösningen som föreslogs var att ta bort Automatisk sökning av mappar och printrar under Control Panel / Folder options / View. Ska prova det under dagen annars får det kanske bli som du föreslår - göra en ny fil.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...