Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dator för flygsimulator


schytzer

Rekommendera Poster

Hej!

Jag undrar om det är någon som kan tipsa mig om hur jag kan få till en riktigt välkomponerad dator för Microsoft Flight Simulator X. Känner mig osäker på vilka komponenter som fungerar optimalt ihop, storlek på chassi etc.

Brukar man komma undan lite billigare om man bygger själv? Tänkte bara så att man betalar mest för det mest nödvändiga.

 

Minimikraven ser ut som följande:

 

Windows XP SP2 / Windows Vista

Processor: 1.0 Ghz

RAM: Windows XP SP2 - 256MB, Windows Vista – 512MB

Hard Drive: 14GB

Video Card: 32MB DirectX 9 compatible

Other: DX9 hardware compatibility and audio board with speakers and/or headphones

Online/Multiplayer Requirements: 56.6 kbps or better for online play

 

Min erfarenhet säger att ovan kapacitet är lååångt ifrån vad som verkligen krävs för att få ut bästa spelupplevelse, återgivning av realism i det här fallet.

 

Hoppas ni kan hjälpa mig. Tack på förhand!

/Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dator som jag använder till flight simulator har följande konfiguration.

 

* Intel Core 2 Duo 2.4 ghz

* 2 gig ram

* Tillräckligt med hårddisk

* GeForce 8800 GTS grafikkort

 

Sen har jag även installerad Flight Simulator Acceleration som uppdaterar FSX till DirectX 10, och då krävs naturligtvis ett direct x 10 grafikkort.

 

Sen petar man lite på grafikinställningarna enligt eget tycke och smak. Och vips! Så har du en jättefin flygupplevelse.

 

Själva chassit spelar mindre roll för spelet. Men om du köper ett ordentligt grafikkort så behöver du en ordentlig psu (power suply unit) och då behöver du en större låda.

 

När jag uppgraderade min dator till denna konfiguration så köpte jag ett uppgraderingspaket. Det är ett färdigt paket med minne, cpu och moderkort. Då slipper du själv fundera på om prylarna fungerar ihop med varandra, det har någon annan gjort åt dig. Dessa paket brukar finnas på tillexempel datorbutiken.com och komplett.se.

 

Sen till just Flight Simulator så vill du antagligen ha ordentlig joystick och pedaler etc. Jag använder CH Products prylar. Och dom skriver i sin dokumentation att man bör ansluta dessa direkt till usb-portarna i datorn och inte gå via usb-hubb. Så det kan vara värt att titta på moderkort och chassin som har många usb-portar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...