Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför har e-forumet legat nere?


kacke_x

Rekommendera Poster

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1045106

 

 

 

// gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag vet att det är en iframe-attack eftersom jag själv åkte på den. Processorn rusade och 2 gb käkades upp på ett par sekunder.

 

samma sak hände för mig, jag märkte att fläktarna börja rusa, kollade och såg att datorn var tokhet och processorn gick fullt på processon fssm32.exe som enligt sidaor är mitt antivirusskydd om inte det är ett annat program som har samma namn eller döljer sig på nått sätt...

 

 

en fråga: vad är iframe attacker ??

 

något jag märkt är att min brandvägg blockerat trafik från 2 olika ip nummer

dessa är : (ja nu kan jag inte kolla det för jag kan inte öppna f-secure säkerhets center , jag har troligen fett med virus...nej nu startar jag från min andra hdd och kör en hel sökning och ser vad jag har för skit !!)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer att komma en större redogörelse i någon form om vad som hänt med Eforum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tråkigt att IDG valde att sticka huvudet i sanden under tiden man rensade sajten. En skylt om 'systemunderhåll' var allt vi fick dagar i sträck. IDG.se låtsades över huvud taget inte om att Eforum hade attackerats. Inte så lite pinsamt, faktsikt.

 

IDG har skjutit sig själva i foten vad mig anbelangar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tråkigt att IDG valde att sticka huvudet i sanden under tiden man rensade sajten. En skylt om 'systemunderhåll' var allt vi fick dagar i sträck.

Medhåll!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag noterade att mitt AVG pep till i helgen när jag var inne i helgen. Bifogar dump.

 

Däremot undrar jag var som hände med alla komersiella AV? Jag har alltid hävdat att AVG är bra, men är det så att de andra stora programmet inte larmade i helgen? Det är ju en form av reelt test tycker jag.

 

MVH,

Sanna

 

[bild bifogad 2008-04-11 10:32:40 av sanna_t]

1045605_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju också bero på vilken webläsare man har och vilka eventuella tillägg man har. Jag tror inte att detta "hack" bet på mig, därav ingen varning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot undrar jag var som hände med alla komersiella AV? Jag har alltid hävdat att AVG är bra, men är det så att de andra stora programmet inte larmade i helgen? Det är ju en form av reelt test tycker jag.

Olika program är bra på olika saker och det är ju ingen som vet vad man råkar ut för nästa gång.

 

AVG (både gratis och kommersiell version förstås), BitDefender, F-secure, Nod32 och Symantec reagerade på själva skriptet. Åtminstone efter någon uppdatering under fredagen. Därtill kommer att det säkert är andra som reagerade på den/de filer som skriptet försökte få ned, dvs innan någon skada hade gjorts i datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...