Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna DVD film (Fråga)


Skez

Rekommendera Poster

Del 1

Det var flera år sedan jag brände en DVD film sist, men jag gjorde som jag gjorde då, brände "filmen.img" som "Bränn image" i Nero och allting gick snabbt och smidigt, Bränningen utförd felfritt (lite väl snabbt gick det, under 5 minuter, "Bra" tänkte jag.

Stoppar in skivan i min Xbox 360 - "Unplayable disc", prövar även i 2 andra DVD spelare varav den ena är inbyggd i en TV, kan inte kollas på i datorn heller, verkar som om skivan är tom.

 

Del 2

Nu till det riktigt sjuka, jag tänkte att jag skulle pröva bränna den "Image.nrg" som Nero skapade när jag försökte bränna första gången, så jag började bränna den som Image på SAMMA DVD-skiva jag nyss bränt på, och det fungerar, och nu blir jag misstänktsam för båda bränningarna har gått på under 5 minuter, det ska väl inte ta så kort tid att bränna 4.4Gb?

 

Frågan

Är det jag som inte kan bränna DVD filmer eller är det något fel?

Om det är jag som inte kan så skulle jag bli glad att få det förklarat för mig :>

 

p.s. vet inte om det är rätt forumdel jag har lagt den i.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med 16x tar det inte längre tid än så.

 

Nero kan "testbränna", d v s Nero gör allt den ska göra förutom att just bränna. Kan det vara så att du slagit på den funktionen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte också på om det kunde vara så, men såhär ser det ut:

http://img204.imageshack.us/img204/3838/simuleringcy4.png

 

Jag tänkte annars pröva att bränna bara "filmen.img" såhär:

http://img253.imageshack.us/img253/7872/udfudfisosy8.png

och http://img253.imageshack.us/img253/3806/hurpu5.png

På "Dvd-rom (UDF)" bilden vet jag inte vilket av dem 3 alternativen jag ska välja, jag kommer förmodligen bara kolla på filmen på Xbox 360 så känns som att jag borde välja "Aktivera Xbox -kompatibilitetsläge" alternativet men samtidigt så vågar jag inte chansa.

Om jag väljer "Automatiska inställningar (rekommenderas)" alternativet så kommer jag till bild 2, eller 3 beroende på hur man ser det, den bilden som visar att jag kan lägga in filer på skivan, och som ni ser så har jag lagt in "filmen.img" filen, om jag bränner den rakt av som den är nu, kommer jag att kunna ser filmen eller kommer den bara bränna "filmen.img" som Data-dvd? :<

 

EDIT:

Kan jag inte annars "mounta" "filmen.img" med t.ex Daemon tools och i Nero starta ny "DVD Video" och sen lägga in filerna från mappen ../filmen.img/VIDEO_TS till mappen VIDEO_TS i Nero? För det kommer både en VIDEO_TS och en AUDIO_TS mapp där.

[inlägget ändrat 2008-04-01 11:04:25 av Skez]

 

EDIT 2:

Gick inte att göra som jag tänkte i "EDIT 1".

Kan det vara så att det inte ens är en DVD brännare? (!!!) :S

 

[inlägget ändrat 2008-04-01 11:21:16 av Skez]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kika på brännaren, det brukar stå vad det är.

 

Vad i "Edit 1" var det som misslyckades?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt som står på brännaren är "AOpen".

Den "brände" i "Edit 1" som den gjorde innan men ingenting hände, skivan är så gott som tom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förtydligande: Om den bränner något överhuvudtaget på en DVD-skiva så är det en dvdbrännare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...