Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HDD read error,vad betyder det?


zascha

Rekommendera Poster

Har köpt en mp-3-spelare på blocket,Sharp HR-GB201.Den är ca 2 år gammal men ska enligt säljaren knappt vara använd p.g.a"idiotsvår att förstå".Spelaren har hårddisk på 20 gig, säljs ej längre men fick bra betyg när den såldes.har läst lite här o där på Internet och förstått att programvaran nog ska uppdateras"firmware update"men har ej hittat vart. Det som oroar mig är att när jag satt på den så"kommer jag ingen vart",displayen lyser m SHARP, sen kommer ngt om"firmware"och den ser ut att börja ladda en stapel men sen"släcks2detta och texten kommer upp"HDD read error"-Vad betyder det i praktiken,är allt kört och hårddisken är trasig?SNÄLLA,OM NÅGON HAR NÅGON HJÄLP ATT GE,SKRIV ETT SVAR-JÄTTETACKSAM FÖR DET!!

/zascha

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den inte sas vara i något annat än fungerande skick så får du nog ta kontakt med säljaren och kräva pengarna tillbaka. Var paketet skadat när du hämtade ut det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,tack för svar!

Säljaren hade svårt boka plats/tid via mail så han ringde mig på jobbet o mötte mig utanför min arbetplats.Det hela blev mkt stressigt jag hann ej kolla spelaren.Är min 16-åriga dotter som skulle ha spelaren o hon brukar förstå det mesta tekniskt,så jag"litade"på säljarens uppgifter om att spelaren funkade,var knappt använd men hann sålde den pga den var för krånglig,han"hade aldrig lärt sig den".Jag sa ändå till honom att om spelaren ej funkar vill jag lämna den tillbaka.Installations-cd,USB-kabel,hörlurar,manual m.m såg nästan oanvända ut så jag trodde det var OK.Men,jag anade ändå oråd på ngt sätt.Och,när jag sätter på spelaren låter också ett mysko ljud som återkommer m ngn sek intervall.Det går alltså ej trycka fram ngn meny eller ngt utan bara "sharp"syns o sen kommer"HDD read error"efter att den försökt sätta igång programvaran(?).Det här felmeddelandet"HDD read error"vad indikerar det då det gäller en MP3-spelare?

 

Zascha

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...