Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

film hackar


1651

Rekommendera Poster

Har bränt en film på dvd med nero ultra funkar bra. men när jag ska titta så hackar den & stängs av är det dålig bräning eller är det fel på dvd skivorna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det beror på...

 

går filmern att spela i datorn? funkar det bra utan problem så är den nog dvd'n som inte gillar skivorna

 

andvände du datorn under bränningen? då skulle det kunna blivit fel när du brände ut den, altenativt din dator klarar inte av att bränna lika fort som din dvd klarar av, sänk då farten (ex 16 är max men bränn i 8)

 

är filmen värkligen i dvd format eller är den i exempel divx format? även om din dvd klarar divx generelt så fins det olika inställningar (bitrate, fps mm) som inte fungerar på vissa dvd'er.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för hjälpen det vart mycket bättre sen jag stängde av norton men det hackar lite fortfarande kanske min dvd brännare är gammal.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske min dvd brännare är gammal.

 

Äldre brännare kan vara bra dom också, däremot kanske den inte är så bra på att läsa nyare skivtyper. Hackar skivan när du spelar upp den på Datorn eller på TVn ????

 

 

[inlägget ändrat 2008-04-02 08:28:14 av Åke.L]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hackar bara på tv har brännt flera skivor för att testa & det små hackar på vissa stälen .Har förmej att nero 5 var bättre när man brännde.Men jag ger mej inte fören bränningen blir bra är tacksam för all din hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...