Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Freja.domännamn.se


Tropicana

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag använder Gmail och vill få alla mina mail som går till newcompany@hhss.se att gå direkt till min inbox på Gmail. Har massa andra mailadresser som är kopplade på det här sättet och ofta är det inga problem. Bara att fylla i användarnamn och lösenord samt mail.domännamn.se.

 

Av någon anledning fungerar dock inte just den här e-postadressen.

 

Jag har fått veta att mailservern ska anges till freja.hhs.se men inte heller detta funkar. Jag får felmeddelandet:

 

Det uppstod ett problem med att ansluta till freja.hhss.se

Visa detaljer om felet Servern returnerade ett fel: "DNS lookup failed"

 

Vet någon hur jag kan lösa detta?

 

Tack på förhand!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Ta reda på vilken POP3-port man ska använda. Normalt är 110, men vissa har en förmåga att använda en annan. Eller så kan man inte ansluta med POP3, utan måste använda IMAP. Eller så går det inte alls.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan få en översättning av hhss.se till IP-adress 193.10.92.3 men inte av freja.hhss.se för det finns inte i DNS-servern. Kolla upp att det verkligen ska vara freja.hhss.se och att det är något som ska gå att komma åt utifrån internet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag håller med Cecilia. Freja är nog bara en värd som används internt i hhss.se. Det är inte säkert att det går att göra en vidarebefordran av din epost med hjälp av Gmail, då trafiken till mailservern verkar vara begränsad till eposttrafik o inget annat. Fråga din IT-ansvarige, kanske genom att maila postmaster@hhss.se för att se hur du kan göra.

 

Det skulle tex kunna gå att göra ett .forward-dokument (i tex Unix) där du kan ange din emailadress till Gmail.

 

Oavsett på vilket sätt du gör en vidarebefordran, måste den nog i ditt fall ligga internt hos hhss.se och du måste be om hjälp att skapa en sån.

 

Det kanske inte är meningen att ni ska vidarebefordra era mail?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svaren.

 

Nej det är mycket möjligt att det inte är meningen att det ska gå.

 

Jag får kontakta ansvariga på skolan och titta vidare på hur man kan lösa det om det nu ens går att lösa.

 

mvh

Makan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...