Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Wepe

Frames - annan storlek i Netscape

Rekommendera Poster

Wepe

Jag har ett problem med frames i Netscape! Det är nä,ligen så att när jag gör en sida i Dreamweaver så ska två bilder i olika frames passa ihop, detta funkar utmärkt i InternetExplorer men i Netscape så blir det en liten förskjutning.

Bör kanske tillägga att det finns en frame ovanför en av de andra.

?/Martin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Weyland

Använd alltid tabeller istället. Mycket enkelt och bekvämt, särskilt om du ser till att utnytta SSI eller ASP för att göra ex. navlister osv...

/Weyland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Wepe

Helt riktigt att man ska föredra tabeller eller lager istället för frames...

Problemet med det är bara att du inte kan byta ut innehållet i en tabell på samma sätt som du kan byta innehållet i en frame...

Detta går iochförsig i i lager genom att infoga ett htmldokument i lagret men det har också sina brister.

Sålunda skulle jag vilja ha förlsag på lösningar på när det gäller frames och inte tabeller.

// Martin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Wepe

Helt riktigt att man ska föredra tabeller eller lager istället för frames...

Problemet med det är bara att du inte kan byta ut innehållet i en tabell på samma sätt som du kan byta innehållet i en frame...

Detta går iochförsig i i lager genom att infoga ett htmldokument i lagret men det har också sina brister.

Sålunda skulle jag vilja ha förlsag på lösningar på när det gäller frames och inte tabeller.

// Martin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Weyland

Det är klart du kan byta innehåll i en separat tabell. Du får juh se till att koda sidorna lite elegant så att innehållet å själva layouten är separerade.

...så är det bara att stoppa in innehållet i de olika tabellerna via SSI eller ASP å vips så har du samma funktionalitet som med frames plus att alla blir glada å du kan administrera det lättare...

...ok för att hela sidan måste laddas om ifall innehållet i en tabell ändras - men det gör juh inget eftersom resten av sidan ändå är cache:ad....

Ta en titt på idg.se eller passagen.se osv... eller på http://www.flowersfx.com/oskar/

/Weyland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...