Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

embedded problems


jan-erik

Rekommendera Poster

[color="#0000ff"]
<A HREF="#" onclick=''return playVideo"v01","videoPlayback")''>Agility 080302</A><BR>
<A HREF="#" onclick=''return playVideo("v02","videoPlayback")''>Agility Ystad</A><BR>
[/color]
[color="#ff0000"]
<A HREF="#" onclick=''document.getElementById("videoPlayback").innerHTML=""; return false''>avbryt video</A>
[/color]

[color="#006400"]
<div id=''videoPlayback'' style=''width: 400px; height:360px; background-color: #800000;''></div>
[/color]

[color="#ff8C00"]
<div id=''v01'' style=''display: none;''>  
<embed src="../video/TJagility080302.wmv"         width="400" height="360">   
</embed>  
</div> 

<div id=''v02'' style=''display: none;''>  
<embed src="http://teamjea.brinkster.net/video/agyystad.wmv"         width="400" height="360">  </embed>  
</div> 
[/color]



[color="#a0522d"]
<script type="text/javascript">
function playVideo(sourceId, targetId) {  alert(sourceId+targetId);
if (typeof(sourceId)=='string') {sourceId=document.getElementById(sourceId);}
if (typeof(targetId)=='string') {targetId=document.getElementById(targetId);}   
targetId.innerHTML=sourceId.innerHTML;
return false;}
</script>

<script type="text/javascript">function resetVideo(divId) {  if (typeof(divId)=="string") { divId=document.getElementById(divId); }  if (divId.innerHTML) {    org=divId.innerHTML;    divId.innerHTML='';    divId.innerHTML=org;  }  return false;}
</script>
[/color]

 

Ovanstående snuttar ska funka som en spellista för video, och det gör den oxå, i stort sett.

Men, jag får problem med ljudet.

När jag avbryter en video med RÖD så fortsätter ljudet, även om jag väljer en ny video.

Var har jag gått vilse?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

Jag tror hellre att det är fel i tillvägagångssättet.

Jag skulle rekommendera att använda en annan/bättre flashplayer som har stöd för spellista.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...