Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

För lite plats...


Jojo77

Rekommendera Poster

Har letat länge och hittat fler som vill få svar på hur man gör för att bränna en film på ca 700 Mb på en DVD-skiva på 4,7 Gb. Jag hittar dock inget lättläst svar. Jag vill kunna se filmen i en vanlig DVDspelare. Jag har Nero Vision Express som brännarprogram. Någon som vet hur man gör, för jag är helt nollställd när det gäller sånt här?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Någon som vet hur man gör, för jag är helt nollställd när det gäller sånt här?

 

Har du noterat deras guider för hur du gör:

http://www.weethet.nl/english/video_avi2dvd_nerovision2.php

 

Nu skriver du inte vilken version du har, men det borde fungera på liknande sätt.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det beror nog inte så mycket på hur stor plats den tar på datorn utan hur lång den är. i alla fall på mitt brännprogram "sonic digital media home" så kan jag välja vilken kvalitet jag vill ha filmen i HQ, SP, LP, och EP. kolla om du kan göra detta!

 

 

för även om filmerna tar större plats i dvd format så ska en 700mb film få plats på en dvd skiva tycker man ju om det inte är en film på typ 4 timmar i värdelös kvalitet...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Nero Vision Express som brännarprogram.

 

Då är det nero 6 du har och du ska använda delprogrammet "Vision Express" för att göra en legal Video-DVD.

 

Välj "Vision Express / Make DVD / DVD Video" Hämta in filmen eller filmerna med "Add Video Files".

 

Längst ner finns nu ett blått streck som visar hur lång filerna blir när dom omcodats, längden kan du ändra med kvaliteten enl. följande:

 

Klicka på knappen "More (eller Mer i Svensk version) under blå strecket / Video Options ", här gör du inställningarna.

 

Under fliken General ska du välja PAL.

 

Under fliken DVD-Video / Qualite settings väljer du filstorleken, här kan du prova dig fram och se på blå streckets längd vilken kvalitet du kan använda.

 

Dom andra inställningarna kan du se på bifogad bild, dom kan behöva ändras beroende på dina förutsättningar så det är säkrast att testa en bränning på TVn först men du kan utgå ifrån bildens inställningar.

 

När du stängt inställningarna med OK går du vidare, gör Menyn och slutligen bränner, men innan du trycker på brännknappen bör du välja brännhastighet.

 

 

 

[bild bifogad 2008-03-24 13:05:26 av Åke.L]

1041971_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...