Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna foton...


martah

Rekommendera Poster

Jag har provat att bränna mina bilder från hårddisk till CD och valde att göra det som en back-up men det blev inte riktigt som jag ville. Alla filerna har "Internet Explorer"-logga och visst, när jag dubbelklickar så kommer ju bilden upp, men jag hade velat ha som när de ligger på datorn, alltså med små miniatyrer helst. Skulle jag ha valt nån annan variant än back-up? Och om jag vill bränna så jag kan se bilderna på TV:n, vilket alternativ ska jag då välja?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjeena

 

 

 

vilket bränn program har du?

 

 

 

 

// är det något du vill fråga eller veta så finns jag på

MSN: felix.toftler95@hotmail.com

mail: fille777@gmail.com

ICQ: 418-484-09

och på det här underbara forum!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om jag vill bränna så jag kan se bilderna på TV:n, vilket alternativ ska jag då välja?

 

Om du vill göra film (bildspel) av dina bilder och se dom på vilken TV ansluten DVD spelare som helst då kan du göra såhär:

 

1. Lägga in bilderna i Movie Maker och dra dom till önskad längd, lägg dom efter varandra. Om du vill göra en berättelse till bilderna eller lägga in bakgrundsmusik kan du göra det också. Du kan välja om du vill ha tvära klipp eller göra övertoningar, rubrik mm.

 

2. Exportera den färdiga filmen till hårddisken i bästa format som är DV-AVI, om du vill dela upp filmen i flera delar (fler knappar på Menyn) ska du exportera delarna var för sig (du får en knapp för varje fil du i nästa moment lägger in i Nero).

 

3. Bränn slutligen den exporterade filmen eller filmerna med "Nero / Vision / Skapa DVD / DVD Video".

 

I nero kan du välja bild som Menybild och få till det väldigt proffsigt gå också in på "Mer / Videoalternativ" och gör inställningarna.

 

Det här alternativet skulle jag välja, du kan kanske göra en spännande berättelse av dina bilder och anpassa lämplig musik eller bakgrundsmusik men du kanske har andra planer med dina bilder.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några frågor till:

Jag tycker att Movie Maker är lite struligt program, det stänger ju ner sig hela tiden. Men man måste alltså göra det som en film för att kunna se det på TV?

Det vore ju förstås kul att ha de bästa bilderna i ett snyggt bildspel på TV så jag ska definitivt försöka, men det viktigaste för mig är att frigöra utrymme på datorn genom att föra över bilderna på cd/dvd och skulle vilja att det då ser ut precis som när jag tittar på bilder på datorn. Det gör det inte när jag sätter in min backupskiva. Dvs att bilderna ligger i de mappar jag namngett med det datum jag fört över dem till datorn osv. Men kan man göra det? Hur?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...