Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

cd/dvd funkar ej


fubbik

Rekommendera Poster

När vi lägger i en cd eller dvd verkar det inte som om den börjar snurra, när den funka kunde den ibland snurra fortfarande när man trycke ut skivan, vi skärmen får man besked på att enhetne fungerar korrekt och det går attt mata ut skivan via skärm.

Men när man väljer utforska eller öppna via den här datorn då läser den inte , precis som om där inte ligger någon skiva i , är det CD som mekaniskt är paj tro ??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjeena

 

 

det värkar som att den är paj, men vi får se om någon annan har någon lösning på problemet.

 

 

skriv och berätta om du löste det

 

 

 

// är det något du vill fråga eller veta så finns jag på

MSN: felix.toftler95@hotmail.com

mail: fille777@gmail.com

ICQ: 418-484-09

och på det här underbara forum!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok så är det nog , jag skruva av sidan för att kunna ta ut CD,n, tänkte att det kan ju inte vara så svårt, köper en ny CD på kjell på tisdag kostar ju endast 200 kr, sen hämtar jag drivrutinen via deras hemsida, rätt tänkt ???

 

Men nu drog jag ur kontakterna till cd , dels en lång 5-6 cm dels spänningsmatningen som bara går att sätta i på ett håll dels var där en tunn kabel till som gick in på kortet, men sen såg jag att denna går att sätta i på båda hållen och jag minns inte hur dom satt.

Någon som kan hjälpa mig ??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dels var där en tunn kabel till som gick in på kortet
Kan vara för att få ljud från CD-enheten när man spelar musik-CD, alltså inte helt nödvändig.

 

Lasrarna i CD/DVD-enheten kan vara smutsiga och i så fall räcker det med en rengöringsskiva i stället för en ny enhet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar ! då kan jag skippa denna tunna kabel.

Men jag undrar om jag löser problemet med en rengöringsskiva ? skivorna börja ju inte snurra så jag tror det är annat fel .

När en ny cd kostar 200 kr känns det inte så motiverat annat än att bara byta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...